عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت قرارداد سرمایه گذاری های خارجی را محرمانه نکند

میرمحمدی گفت: سرمایه گذاری های خارجی که قطعی می شود باید از سوی مسئولان و دولت مردان به اطلاع کارشناسان اقتصادی و مردم برسد.
کد خبر: ۸۸۷۶۱۰۳
|
۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، آنکتاد یک رکن فرعی مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و برمبنای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بنا شده‌است. آنکتاد از ابتدای تأسیس فاقد شخصیت حقوقی بین‌المللی بوده و درتصمیمات خود درعرصه تجارت بین‌الملل و توسعه اقتصادی مفهوم حاکمیت اقتصادی را علاوه برحاکمیت سیاسی لحاظ نمود و اصل برابری، همکاری بین‌المللی مبتنی برانصاف و وابستگی متقابل به نفع کشورهای درحال توسعه را مورد تأکید قرارداده‌است.

دولت چندی پیش در پی توسعه سرمایه گذاری خارجی با آنکتاد قرارداد 3.3 میلیارد دلاری امضا کرد اما مردم و کارشناسان خبره اقتصادی را در جریان جزییات این قرارداد قرار نداد.بر همین اساس گفتگویی با سیدمحمدحسین میرمحمدی، نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی ترتیب داده ایم که از نظرتان می گذرد:

چرا دولت قرارداد 3.3 میلیارد دلاری را منتشر نکرد؟

حسین میرمحمدی با اشاره به لزوم شفاف سازی قراردادهای بین المللی و سرمایه گذاری های خارجی گفت: سرمایه گذاری های خارجی که قطعی می شود باید از سوی مسئولان و دولت مردان به اطلاع کارشناسان اقتصادی و مردم برسد.

وی افزود: باید اقداماتی که در این زمینه صورت می گیرد به اطلاع مردم برسد و ظرفیت های سرمایه گذاری به گونه ای باشد تا مختصصان اقتصادی با شنیدن این اطلاعات یک دورنمایی از فضای اقتصادی کشور پیدا کنند و در نظر سنجی ها و برنامه ریزی ها با دقت بیشتری عمل کنند.

میرمحمدی با اشاره به مفید فایده بودن انتشار مفاد قرارداد های اقتصادی تصریح کرد: اطلاع رسانی این قراردادها بلا اشکال است و می تواند مفید فایده باشد.شفاف سازی قراردادهای خارجی نشان می دهد، سرمایه گذاری خارجی رونق پیدا کرده و موانع آن برطرف شده است لذا فضای مثبتی برای فعالان اقتصادی و آلارمی است تا سرمایه گذاران به این کشورها هدایت شوند و به نوعی امنیت سرمایه گذاری را در کشور فراهم می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار