عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

بی رونقی و رکود بازار بورس چالش عمده اقتصادی دولت آینده است

ابراهیم نکو گفت: بورس ما تابعی از مقررات و قوانین در کشور ست اما متأسفانه آن رونق و رشدی که ما از بازار سرمایه و بورس کشور انتظار داریم محقق نشده است.
کد خبر: ۸۸۷۶۱۰۷
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، یکی از وظیفه های خطیر دولت دوازدهم در مواجهه با مشکلات اقتصادی، معرفی وزیران و نمایندگان اقتصادی مجرب و کارآمد در این زمینه است. یکی از مشکلات مهم اقتصادی کشور طی چهار سال گذشته رکود بازار سرمایه و بورس کشور است.لذا انتظار می رود تا وزیران رییس جمهور در این زمینه برنامه ریزی کامل و دقیقی داشته باشند.بر همین اساس گفتگویی با ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی ترتیب دادیم که از نظرتان می گذرد:

بی رونقی و رکود بازار بورس چالش دولت آینده است

ابراهیم نکو با اشاره به لزوم توجه به بازار بورس گفت: بورس ما تابعی از مقررات و قوانین در کشور ست اما متأسفانه آن رونق و رشدی که ما از بازار سرمایه و بورس کشور انتظار داریم محقق نشده است. بازار بورس باید بتواند به عنوان یکی از بازارهای مهم منطقه ای و به عنوان یکی از تأثیرگذارترین بازارها در حوزه اقتصادی ظهور و بروز داشته باشد.

وی افزود: نمایندگان و مسئولان کشور باید به عنوان قلب تپنده کشور به این مرکز توجه و عنایت کافی داشته باشند از طرفی حضور شرکت های خارجی که بتواند منافع ما را تأمین و در ضمن یک رقابتی جدی بین شرکت های داخلی ایجاد کند از دیگر لوازم رونق بازار سرمایه است گفتنی است پیش از این زمانی که من در مجلس شورای اسلامی نماینده بودم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت قوانین و برنامه هایی پیش بینی شد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: این بازار باید به عنوان یک بازار تأثیرگذار و قلب تپنده و نیروی متحرکه برای اقتصاد کشور نسخه های جدید تهیه شود و در مجلس طرح ها و برنامه هایی که در این راستا موجب رشد بازار سرمایه می شوود در دستور کار نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

ارسال نظرات