خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج اساتید استان گفت : تحقیق و پژوهش در بخش های دانش‌بنیان، گیاهان دارویی، انجام تحقیقات پروژه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی، پژوهشی علمی در حوزه مشکلات و معضلات اشتغال در شرق اصفهان برخی از کارهایی است که توسط کارگروه پژوهش بسیج اساتید انجام‌گرفته است.
کد خبر: ۸۸۷۶۱۱۲
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

به گزارش، خبرگزاری بسیج از اصفهان ،مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری روز این قشر، اظهار کرد: بسیج اساتید یکی از مجموعه‌های قشری فعال و پویا در سطح استان اصفهان است.

محمدباقری، بابیان اینکه 31 خردادماه سالروز تشکیل بسیج اساتید و سالروز این قشر است، گفت: این روز به یاد و گرامیداشت سالروز شهادت فرمانده رشید اسلام دکتر مصطفی چمران در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تصویب قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توسعه سازمان بسیج اساتید را سفارش کرده‌اند، تأکید کرد: یکی از فرهیخته‌ترین نهادها سازمان بسیج اساتید است که سابقه فعالیت این نهاد به دوران دفاع مقدس بازمی‌گردد و تشکیل سازمان بسیج اساتید به‌صورت خودجوش در کشور به پیشگامی اصفهان و مشهد شکل گرفت.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان بابیان اینکه این سازمان با پتانسیل خوب علمی در سطح کشور فعال است، اظهار کرد: بستر راه‌اندازی دفاتر در تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مبنای اهداف نظام پایه‌ریزی، طرح‌ریزی و در حال اجرا است.

باقری تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، بسط تفکر بسیجی در سطح دانشگاه‌ها، کمک به گسترش روحیه بسیجی در حوزه‌های فرهنگی، دینی و علمی و تعامل و وحدت سازنده بین حوزه و دانشگاه، مشارکت در انجام تحقیقات موردنیاز استان و کشور، ایجاد صدای واحد از سوی اساتید انقلابی خصوصاً در مسائل بین‌المللی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، ایجاد راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمن را ازجمله ماهیت‌های کاری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان بیان کرد.

وی مأموریت سازمان بسیج اساتید را افزایش کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد بستری برای اجرای دستورات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها که در دست پیگیری است اعلام کرد.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان ادامه داد: توسعه حلقه‌های آموزشی و پژوهشی در بین استادان و دانشجویان، توسعه شبکه‌ای استادان به‌عنوان فرماندهان جنگ نرم، ایجاد بستر فعالیتی علمی به منظور تحقق درخواست‌های رهبر معظم انقلاب بویژه در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی، پیوست نگاری فرهنگی، ارتقای بصیرت دینی و سیاسی و دانش‌افزایی اساتید، ایفای نقش مؤثر در رسیدن به مرجعیت علمی بر اساس سندهای بالادستی، مشارکت در برپایی و ارائه اجرای سند چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی از اهداف این قشر است.

باقری گفت: 78 دفتر و کانون در سطح بسیج اساتید استان اصفهان راه‌اندازی شده که سال 95، 10 دفتر در سطح استان افتتاح‌شده است.

وی از پیشرفت 70 درصدی در جذب بسیج اساتید در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و افزود: سال گذشته در سطح استان اصفهان بیش از 500 کارگاه علمی تخصصی برگزار شد و تشکیل و توسعه به‌کارگیری حلقه‌های علمی در سطح استان نیز در همین مدت انجام گرفت.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان بابیان اینکه باتوجه به نیازی که در اسناد بالادستی و بیانات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب برآورد شده است نیاز ورود قشر نخبه بسیج اساتید وجود دارد، تصریح کرد: حلقه‌های هم‌اندیشی و تعالی صالحین در همه دانشگاه‌ها حداقل یک حلقه و در برخی دیگر هم حتی 10 حلقه نیز تشکیل‌شده است که هدف اساسی آن معرفت افزایی، آشنایی با مباحث معرفتی در حوزه‌های علمی است.

باقری بابیان اینکه اجرای پژوهش برای نیازهای صنعت در سطح بسیج اساتید استان اصفهان در حال انجام است، اظهار کرد: کارگروه تخصصی اقتصاد مقاومتی در حال فعالیت است و مجموعه بسیج اساتید در سطح کشور در حال تدوین سند اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی هستند که در استان اصفهان 70 درصد پیشرفت داشته است که پیش‌بینی ما اتمام این کار تا سه ماه آینده است.

وی خاطر نشان کرد: آمار بالایی از مشکلات در حوزه صنعت و اشتغال احصا کرده و به سمت مشخص شدن راهکارهایی برای رفع آن هستیم.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به کارگروه تخصصی پیوست نگاری فرهنگی، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب همین مسئله است، چراکه برای هر فعالیتی در سطح کشور چنین پیوستی موردنیاز هست.

باقری به فعالیت کارگروه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اجرای طرح کرامت در کشور و به‌تبع آن در استان، این کارگروه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد که امیدواریم در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی به نتایج خوبی برسیم.

وی کرسی‌های نقد و نظریه‌پردازی بسیج اساتید را یکی از نقاط قوت این سازمان عنوان و خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه ابتدایی سال 1396، سه کرسی بسیار مهم با توجه به نیازهای دانشگاه‌ها برگزار شد که مورد استقبال اساتید قرار گرفت.

این مسئول در بسیج اصفهان اظهار کرد: شورای بسیج دانشگاه‌ها متشکل از بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویی شکل‌گرفته است.

باقری از برگزاری مراسم تجلیل بسیج اساتید فردا در تالار دکتر شریعتی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: نشست بسیج اساتید و نخبگان اساتید حوزه‌های علمیه نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش در بخش های دانش‌بنیان، گیاهان دارویی، انجام تحقیقات پروژه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی، پژوهشی علمی در حوزه مشکلات و معضلات اشتغال در شرق اصفهان برخی از کارهایی است که توسط کارگروه پژوهش بسیج اساتید انجام‌گرفته است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: این قشر آمادگی خود را برای همکاری با دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه برای انجام تحقیقات و پژوهش اعلام کرده است.

باقری در خصوص پایان‌نامه‌های کاربردی، اظهار کرد: فعالیت خود را در زمینه ساختار حلقه علمی گذاشته و امیدواریم خروجی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکترا رفع نیازهای صنعت و مشکلات در سطح جامعه باشد.

وی با اشاره به برگزاری سه کرسی نقد و نظریه‌پردازی در دانشگاه آزاد نجف‌آباد، دانشگاه اصفهان و نظریه و نقد نظریه‌های مدیریتی در دانشگاه آزاد خوراسگان در سه‌ماهه ابتدایی سال، گفت: امیدوار هستیم بتوانیم تا پایان سال پنج کسری نقد و نظریه‌پردازی در سطح استان برگزار کنیم.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اظهار کرد: 10 هزار عضو هیئت‌علمی به‌صورت مدرس و مدعو در مجموعه دانشگاه‌های استان اصفهان حضور دارند که نزدیک به سه هزار و 600 نفر آن‌ها عضو بسیج اساتید استان اصفهان هستند

ارسال نظرات
پر بیننده ها