رویکرد آموزشی در کمیته امداد موجب تقویت انگیزه و توانایی ایجاد اشتغال شده و ورود افراد به بازار کار و پایداری طرحهای اشتغال رقم می زند.
کد خبر: ۸۸۷۶۱۲۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان باا شاره به اینکه در ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت پنج شاخص مهم و اثرگذار وجود دارد، گفت: استعداد سنجی در سطح خانواده ها ، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی ، ایجاد اشتغال ، نظارت فنی از طرحهای اشتغال ایجاد شده و بازارسازی و بازاریابی پنج مولفه مهم در پایدارسازی طرح های اشتغال ایجاد شده برای مددجویان است .

هدایت صفری افزود: یکی از شاخص‌های مهم ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ارائه آموزش های مرتبط با شغل به منظور افزایش مهارت فرد در حرفه مورد علاقه است.

وی با بیان اینکه رویکرد آموزشی در کمیته امداد موجب تقویت انگیزه و توانایی ایجاد اشتغال شده و ورود افراد به بازار کار و پایداری طرحهای اشتغال رقم می زند، اظهار داشت: از جمله اصول حاکم بر آموزش های ارائه شده توسط کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت کیفی کردن اشتغال زایی مددجویان به منظور در آمدزایی بالا برای مجریان طرح های اشتغال و ارائه آموزشها به صورت بازار محور و سفارش محور است.

صفری با اشاره به اینکه در ارائه خدمات اشتغال زایی مددجویان تحت حمایت توجه به آموزش های منتهی به ایجاد طرح های دانش بنیان و نوآورانه و بدیع مورد نظر این نهاد است، تصریح کرد: رویکرد کمیته امداد در ارائه آموزش های فنی و حرفه ای توجه به بافت بومی و فرصت های محلی و منطقه ای در ایجاد اشتغال مخصوص هر منطقه است که این امر موجب توفیق اشتغال ایجاد شده برای مددجویان خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان در ادامه از ارائه آموزشهای ترویجی و بلند مدت به متقاضیان طرحهای اشتغال برای بازدهی بیشتر طرحهای اشتغال ایجاد شده و پایدارسازی آنها خبر داد و اظهار کرد : برگزاری دوره های کار آفرینی براساس مدل های ایجاد اشتغال درکمیته امداد نیز از مولفه های دیگر پایداری طرحهای اشتغال است که در حوزه مهارت آموزی مددجویان پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه توجه به آموزشهای ترویجی و خدماتی در بخش کشاورزی، توانمندسازی و ایجاد اشتغال نیز از دیگر موضوعات مورد توجه کمیته امداد در بخش اشتغال است، افزود: از دیگر رویکردهای کمیته امداد در این بخش توسعه ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به دانش‌آموزان دبیرستانی تحت حمایت به منظور حرفه آموزی این گروه از جامعه هدف و قرار گرفتن در مسیر توانمندسازی است.

صفری ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای را به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای کسب و کار و تلاش برای تامین معیشت مددجویان تحت حمایت و توانمندسازی آنها عنوان کرد و افزود: هدف از انجام این اقدامات زمینه سازی برای درآمد زایی برای مددجویان تحت حمایت و کاهش وابستگی آنها به کمیته امداد و در نهایت توانمندسازی و خروج آنها از بدنه حمایتی این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به بهره مندی شش هزارو 365 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از خدمات مهارت آموزی کمیته امداد در سال 95 اشاره کرد و گفت : آموزش های ارائه شده در بخش های مهارت آموزی ، پایدارسازی و توسعه طرح های اشتغال ، کارآفرینی و حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی بوده است .

وی به تحقق بیش از 100 درصدی برنامه پیش بینی شده برای استان در این بخش در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد : براساس آمار های موجود خدمات ارائه شده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در حوزه مهارت آموزی در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 48 درصد افزایش داشته است .

صفری با اشاره به اینکه اعتبارات هزینه شده در حوزه مهارت آموزی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در سال 94 سه میلیارد790 میلیون ریال بود ، افزود : این مبلغ نیز با افزایش 35 درصدی در سال 95 پنج میلیارد و 108 میلیون ریال بوده است.

https://t.me/joinchat/AAAAAEIhIFLp96VDSBCwnw

ارسال نظرات