کمالیان گفت: به دلیل بالارفتن هزینه‌ها چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد بر روی قیمت فرش کشیده شده و همین میزان افزایش قیمت هم موجب شده تا رکود در این حوزه تشدید شود.
کد خبر: ۸۸۷۶۱۶۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، هادی کمالیان، رئیس اتحادیه فرش ماشینی در رابطه با بازار این کالا بیان داشت:  عمدتا بازار فرش ماشینی در 6 ماه ابتدایی سال رونق چندانی ندارد، بنابراین در حال حاضر فروش زیادی نداریم.

وی با بیان این مطلب که در کل فروش فرش ماشینی چیزی در حدود 10 درصد کاهش یافته است، افزود: امسال فروش تا حدی ضعیف تر از بازار سال گذشته است و در کل می‌توان گفت که بازار خوبی نداریم.

وی تأکید کرد: رکود موجود در بازار موجب شده ابطال پروانه کسب نسبت به صدور آن بیشتر شود و این نشان میدهد که بسیاری از فعالان این حوزه به دلیل رونق نداشتن بازار تصمیم گرفته اند حرفه خود را تغییر دهند.

کمالیان در رابطه با افزایش قیمت در سال جدید گفت: به دلیل بالارفتن هزینه‌ها چیزی در حدود 5 تا 10 درصد بر روی قیمت فرش کشیده شده که برخی به دلیل از دست ندادن بازار این افزایش را اعمال نکرده اند اما در کل همین میزان افزایش قیمت هم موجب شده تا رکود در این حوزه تشدید شود.

رئیس اتحادیه فرش ماشینی گفت: تعدادی از همکاران بنده که به دلیل بالا رفتن هزینه ها مجبور شده اند افزایش قیمت را اعمال کنند نتوانسته اند فروش موفقی داشته باشند زیرا بازار کشش هیچ گونه افزایش قیمتی را ندارد.

کمالیان در رابطه با فروش برخی از محصولات ترکیه ای و چینی گفت: به هیچ عنوان فرش ترکیه و چین در بازار موجود نیست زیرا بازاری در بین ایرانیان ندارند.

وی ادامه داد: گاهی ممکن است که فرش‌های ایرانی را به نام فرش ترکیه در بازار به فروش برسانند، البته در رابطه با فرش های فانتزی به میزان بسیار کمی فرش‌های ترکیه ای در بازار موجود است که نمی تواند اثری در بازار بگذارد.

ارسال نظرات