خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت نهادینه شدن فرهنگ مصرف در بین مردم، گفت: اگر مصرف درست مدیریت شود به خصوص طی 23روز تابستان از اواسط تیر تا اواسط مرداد بین پنج تا 10درصد صرفه جویی معادل دوهزار و 500 مگا به صنعت برق کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۷۶۲۰۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی افشین روشن میلانی افزود: اگر مصرف برق امسال نیز همچون سال گذشته باشد در منطقه خاموشی نخواهیم داشت مگر اینکه با چالش مناطق گرمسیری مجبور به خاموشی در مقاطعی زمانی باشیم.

روشن میلانی ادامه داد: مردم باید در مصرف برق متناسب با هدف خود برق مصرف کنند تا بتوانیم به مصرف بهینه که همان درست مصرف کردن است دست یابیم چراکه ضرورت مدیریت مصرف انرژی از ارکان اقتصادمقاومتی است.

وی با عنوان اینکه پیک بار تابستانی از چالش مهم وزارت نیرو است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تقاضای مصرف برق در ساعت های مختلف شبانه روز و فصل های مختلف سال متغیر است امکان ذخیره انرژِی الکتریکی وجود ندارد.

میلانی با اشاره به طرح های تشویقی واحدهای صنعتی در قالب طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی، اضافه کرد: مشترکان خانگی و کشاورزی می توانند هم با جابجایی زمان مصرف وسایل برقی از زمان اوج بار به ساعت های کم بار از تخفیف در هزینه مصرفی برخوردار شوند.
وی از افزایش 13 درصدی مصرف برق در در روزهای اخیر به علت افزایش دمای هوا خبر داد و تاکید کرد: مشترکان با کاهش مصرف 10درصدی و پرهیز از مصرف وسایل برقی در ساعت های پربار کمک قابل توجهی به مدیریت این انرژِی خواهند کرد.
روشن میلانی به کاهش مصرف 265 مگاواتی مصرف برق توسط واحدهای صنعتی، کشاورزی و ادارات در تابستان سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیش بینی پیک بار تابستان امسال سه هزار و 93 مگاوات است.
وی با اشاره به سهم 11 درصدی بخش عمومی و اداری در مصرف برق حوزه مدیریت شرکت برق منطقه ای آذربایجان، گفت: در صورت تغییر ساعت کار اداری چهار تا پنج درصد کاهش مصرف برق در زمان پیک بار خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان با اشاره به اینکه از ارمنستان در تابستان برق وارد می کنیم، گفت: در فصل زمستان نیز به ارمنستان و آذربایجان برق صادر می کنیم که واردات و صادارات آن در قالب تبادل برق و از راه های بهره وری از افق متفاوت کشورهای همسایه است و برای تبادل برق پولی رد و بدل نمی شود.

میلانی همچنین آذربایجان را در بهره وری از انرژی خورشیدی سرآمد استان ها اعلام و اظهار کرد: با بهره وری از این انرژی 20درصد تولید خواهیم داشت.

ارسال نظرات