اجرای طرح تلاوت نور در ۴۷۰ کانون فرهنگی استان

هم اکنون بیش از ۴۷۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد مجری طرح تلاوت نور هستند.
کد خبر: ۸۸۷۶۲۲۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: اجرای طرح تلاوت نور در بیش از ۴۷۰ کانون فرهنگی استانیکی از موفق ترین و گسترده ترین برنامه های قرآنی که در دهه اخیر در کشور به اجرا درآمده، طرح «تلاوت نور» یا همان طرح تلاوت قرآن کریم بعد از اقامه نماز در مساجد است.
حجت الاسلام رضا قاسمی افزود: این طرح از ماندگارترین طرح ها است که با استقبال عموم مردم و حتی سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی همراه بوده به طوری که در نمازخانه و مساجد بسیاری از ادارات، مدارس، دانشگاه ها و حتی زندان ها شاهد اجرای آن هستیم.
وی ادامه داد: آغاز این طرح عظیم و پرخیر و برکت از مساجد بوده که همواره جایگاه و خاستگاه اصلی برنامه های قرآنی از صدر اسلام تاکنون بوده اند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: قطعا هدف مساجد از اجرای این طرح عظیم تنها اکتفا به تلاوت آیات نیست، بلکه مطابق آیات و روایات، تلاوتی ارزشمند است که همراه با تفکر، تدبر و عمل همراه باشد.
حجت الاسلام رضا قاسمی با بیان اینکه در این راستا ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد با هدف بسط و توسعه انس مردم با تلاوت قرآن و بهره مندی از مفاهیم والای کلام الهی، طرح تفسیر روزانه را دستور کار قرار داد افزود: تدوین مجموعه کتب تفسیر همراه برای ائمه جماعات، ادامه راه را در ارائه هرچه بهتر نکات تفسیری و کاربردی آیات الهی هموار ساخت.
وی به اهداف این طرح بزرگ قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: تببین کیفیت توسعه مشارکت های مردمی در برنامه های قرآنی مساجد، بررسی و بیان راه های توسعه کمی و کیفی طرح تلاوت نور با استفاده از امکانات بومی و محلی و تبیین شاخص های «مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات» از اهداف این طرح است.
قاسمی افزود: هم اکنون بیش از ٤٧٠ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد مجری طرح تلاوت نور هستند.
وی به مخاطبین این طرح اشاره کردو ادامه داد: قاریان، مفسران(ائمه جماعات)، اساتید جلسات، مدیران خانه های نور و مدیران کانون های تخصصی قرآن مخاطبان این طرح هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار