دستگاه قضایی بدون مماشات با مخلان نظم و امنیت در کهگیلویه و بویراحمد به شدت برخورد می کند.
کد خبر: ۸۸۷۶۲۳۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
رئیس کل دادگستری استان در نشست خبری خود و اعضای شورایبرخورد جدی و قانونی با مخلان نظم و امنیت در استان قضایی استان با رسانه های محلی یکی از اولویت های کاری و مهم دستگاه قضایی را ایجاد و برقراری نظم و امنیت پایدار دانست و گفت: دستگاه قضایی استان در کنار سایر دستگاه های متولی امنیت به طور قاطع با کسانی که قصد برهم زدن نظم و امنیت و سلب آرامش مردم استان را داشته باشند بدون اغماض برخورد می کند.
حجت الاسلام مزارعی، امنیت پایدار کنونی کشور و استان را حاصل تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و مشارکت خود مردم برشمرد و افزود: کهگیلویه و بویراحمد جز استان های اول در زمینه امنیت است که همه باید قدردان این نعمت بزرگ بود و وظیفه داریم برای تقویت و استحکام این امنیت ایجاد شده احساس مسئولیت کنیم.
وی به حادثه قتل اخیر در منطقه کوشک بویراحمد اشاره کرد و گفت: طی دو هفته کیفرخواست این پرونده صادر و آماده ارسال به دادگاه کیفری است که تلاش می شود به علت شنیع بودن نحوه قتل و بازتاب آن در فضاهای مجازی با اخذ مجوزهای لازم حکم قصاص بطور علنی اجرا شود.
وی مردم استان بویژه جوانان را به اجتناب از حمل و استفاده نکردن از هرگونه سلاح سرد و گرم دعوت کرد و افزود: چنانچه کسانی بخواهند با قمه، شمشیر، اسلحه و یا چاقو در استان مرتکب جرمی شوند بدانند چوبه دار در انتظار آنهاست و دستگاه قضا با قاطعیت و در کمترین زمان ممکن آنها را به سزای اعمالشان می رساند.
وی با تشریح عملکرد و موفقیت های سال گذشته دستگاه قضایی استان در حوزه های مختلف گفت: کسب رتبه اول کشوری در زمینه پرونده های مانده، دادرسی و ابلاغ الکترونیکی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده های مهم از جمله قتل، سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف به دو و حداکثر تا 4 ماه، مختومه کردن بیش از 150 هزار فقره پرونده ورودی و مانده از سال های قبل با صدور آرا لازم، تکمیل ساختمان نیمه تمام دادگستری بویراحمد، راه اندازی ساختمان دادگستری شهرستان های کهگیلویه و گچساران از جمله آنهاست.
رئیس کل دادگستری استان از برخورد جدی دستگاه قضا با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی در راستای صیانت از حقوق بیت المال در استان خبر داد و افزود: پارسال 600 هکتار از اراضی ملی که سودجویان به کشت نهال در آنها اقدام کرده بودند بازپسگیری شد . 

مزارعی از در دست رسیدگی به پروندهای تخلف انتخابات اخیر در دستگاه قضایی استان خبر داد و گفت: پرونده های زیادی از تخلفات انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در حال رسیدگی است که برخی از این پرونده ها مربوط به برخی مدیران دولتی استانی و شهرستانی است که با صدور رای لازم با متخلفان به طور حتم برخورد می شود.
وی همچنین برخورد با کسانی که عمدی و یا سهوی موجب آتش سوزی جنگلها و مراتع می شوند را از دیگر رسالت های دستگاه قضا برشمرد و افزود: دستگاه های متولی که در بحث آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان کم کاری و یا سهل انگاری کنند بطور جد دستگاه قضایی استان برخورد می کند.
امینی، مدیرکل پزشکی و قانونی استان نیز از بهره برداری ساختمان پزشکی قانونی شهرستان دنا و نیز آزمایشگاه آسیب شناسی این اداره در هفته قوه قضائیه خبر داد.
نگین تاجی، رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب مرکز استان هم از راه اندازی سامانه سنا برای تسریع در روند امور قضایی مردم خبر داد و از همه مردم خواست قبل از هر چیز با مراجعه به این سامانه نام نویسی کنند.
ساجدی، رئیس شورای حل اختلاف استان نیز از مختومه کردن بیش از 31 هزار و 358 فقره پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف و مانده از سالهای قبل در سال قبل خبر داد و گفت: از این تعداد پرونده بیش از 6 هزار فقره آن منجر به مصالحه طرفین شده است.
جمیاری، مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با ارائه گزارشی از مهم ترین فعالیت های این اداره در بخش های تامینی، بهداشت و درمان، تربیتی،کمک به زندانیان نیازمند، مراقبت پس از خروج و آزادی زندانیان گفت: آزادی 123 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک خیران، آموزش روخوانی و روانخوانی به هزار و 500 نفر، معرفی 300 نفر از زندانیان پس از خروج به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی، آموزش فنی و حرفه ای و مهارت های زندگی به بیش از 3 هزار زندانی، کمک بیش از 3 میلیارد ریال به خانواده های نیازمند، ویزیت تخصصی و عمومی و دندانپزشکی بیش از 7 هزار و 500 زندانی از جمله این اقدامات بود.

ارسال نظرات