خبرگزاری بسیج: فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه گفت: اگر در عرصه میدانی انقلاب اسلامی کوتاه بیاییم جای ارزش‌ها با ضدارزش‌ها عوض خواهد شد
کد خبر: ۸۸۷۶۲۶۲
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ پاسدار یدالله سلیمانی، فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه،  گفت: امروز ما در جهانی زندگی می‌کنیم که دو صدا از آن بلند می‌شود، یکی صدای رحمانی خداوند متعال، صدای حق و عدالت و انسانیت و دیگری صدای شیطان، صدای حرکت انسان به بعد حیوان است؛ افتخار می‌کنیم که انقلاب اسلامی منادی صدای رحمانی خداوند است و هویت را به بشر بازگرداند؛ انقلاب اسلامی افتخار دارد که بیش از ۳۸ سال سابقه مقابله با نگاه شیطانی را دارد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم مقابله با جهان شیطانی، اذعان داشت: یک راه برای مقابله با جهان شیطانی داریم که آن توجه به مبدا و ریشه اصلی انقلاب اسلامی که همان معنویت است و توجه به خداوند و کار برای رضایت خداوند باشد؛ امروز راه این است که تکلیف‌گرایی را توجه ویژه کنیم؛ امروز ما بر اساس تکلیف خود عمل می‌کنیم؛ بر اساس انتظارات دیگران از خود عمل نمی‌کنیم؛ بر اساس بخشنامه‌ها و دستورات دیگر ارگان‌ها عمل نمی‌کنیم.

سلیمانی گفت: ذات انقلاب تکلیف‌محور است؛ اگر روزی که امام (ره) انقلاب را آغاز کردند محور تمام حرکات ایشان تکلیف‌گرایی نبود، امروز انقلابی وجود نداشت؛ منتظر کسی نماند کسی علم را در دست بگیرد؛ این مهم‌ترین ویژگی است که باید در این عرصه به آن دقت داشت.

فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه در خصوص این که تکلیف‌گرایی باید در چه عرصه هایی باشد، اظهار داشت: اولین چیزی که باید همه ما برای خود در نظر بگیریم تکلیف‌مداری در حوزه واجبات و محرمات دینی است؛ باید بدانیم در این عرصه تکلیف ما چیست؛ باید بدانیم در عرصه میدانی انقلاب اسلامی اگر کوتاه بیاییم جای ارزش‌ها با ضدارزش‌ها عوض خواهد شد.

وی در ادامه بر بحث خانواده تاکید داشت و گفت: حمله اصلی دشمن در حوزه‌‌های مختلف در امور خانواده است؛ هدف‌گذاری اصلی آنها از بین بردن نظام خانواده است؛ وضعیت طلاق‌ها را در همین شهرستان فیروزکوه بررسی کنید؛ در فضای مجازی چه بلایی بر سر خانواده‌های ما می‌آورند؟ در تربیت اسلامی و ازدواج، در فرزندآوری چه وضعیتی داریم؟ باید در همه اینها ورود جدی داشته باشیم.

سلیمانی با اشاره به این که در این کشور جای برخی چیزها را عوض کردند، بیان کرد: کار را به جایی رساندند که مقام معظم رهبری اذعان داشتند جای جلاد و شهید عوض می‌شود؛ در این انتخابات ندیدید برخی ورود پیدا کردند و چگونه درباره دهه ۶۰ ، که اوج افتخارات ما است، صحبت کردند؛ در دهه ۶۰ دفاع مقدس داشتیم، انقلابی‌گری را در میدان عمل نشان دادیم؛ هیچ دهه‌ای همانند دهه ۶۰ نبوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید از ضدارزش‌ها به راحتی گذشت و نباید اینها را برتابید؛ باید نگاه ما به انقلاب اسلامی نگاه تکلیف‌مدارانه باشد.

 

ارسال نظرات