خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه آمنه حوزه حضرت زهرا(س) سپاه ناحیه همدان با اشاره به اجرای موفق‌آمیز طرح جوانه‌های صالحین گفت: این پایگاه سال گذشته موفق به جذب و ارسال 2 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک‌های مردمی به جبهه مقاومت در سال گذشته شد.
کد خبر: ۸۸۷۶۲۹۸
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
ارسال 2500 میلیون ریال کمک‌های مردمی همدان به جبهه مقاومت
مهری اسدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به آغاز اجرای برنامه های جوانه های صالحین در پایگاه حضرت آمنه(س) اظهار داشت: این برنامه ها در سال جاری با شعار «نشاط و تعالی، تولید و اشتغال» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این پایگاه در سال گذشته به عنوان یکی از برترین پایگاه ها در اجرای موثر طرح جوانه های صالحین معرفی شد، افزود: با توجه به کاهش سهمیه اجرای طرح جوانه ها در پایگاه ها و بسیج محلات در سال جاری، در بین پایگاه های حوزه حضرت زهرا(س)، پایگاه آمنه(س) به عنوان پایگاه منتحب برای اجرای این طرح است.

فرمانده پایگاه آمنه حوزه حضرت زهرا(س) سپاه ناحیه همدان با تشریح عملکرد اجرای طرح جوانه های صالحین در سال 95 به نتایج حاصل از اجرای این طرح پرداخت و ابراز داشت: با توجه به اینکه ارتقای جذب بسیج یکی از اهداف اجرای طرح جوانه ها بود این پایگاه توانست 200 نفر جذب مستقیم و 2 هزار و 500 نفر جذب غیرمستقیم داشته باشد.

وی از جذب 2 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک‌های مردمی به جبهه مقاومت در سال 95 خبر داد و عنوان کرد: از دیگر اثرات اجرای موفق‌آمیز طرح جوانه ها می توان به جذب مشارکت های مردمی در راستای تحقق اهداف بسیج به مبلغ 35 میلیون و 480 هزار ریال اشاره کرد.

اسدی با بیان اینکه بصیرت افزایی و تقویت روحیه معنوی جوان با برگزاری جلسات روخوانی، روانخوانی، حفظ و تفسیر قرآن و ترویج سبک زندگی قرآنی از اهداف اجرای طرح بود، گفت: در این خصوص علاوه بر برگزاری کلاس آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن برای 300 نفر، به تعداد 50 نفر حافظ قرآن تربیت وآموزش داده شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های محرومیت زدایی در قالب جوانه‌های صالحین از تشکیل صندوق قرض الحسنه و اعطای وام به 25 نفربه ارزش 650 میلیون ریال خبر داد و تاکید کرد: حمایت از خانواده های نیازمند به صورت پرداخت نقدی و سبد کالا، پرداخت هزینه درمان، اجاره منزل، اهداء لوازم التحریر به اررزش 110 میلیون ریال و اجرای طرح پیوند آسمانی و تهیه جهیزیه کامل برای 6 نوعروس از دیگر برنامه ها در این راستا است.

فرمانده پایگاه حضرت آمنه(س) همدان از برگزرای برنامه های اردویی به عنوان یکی از مهم ترین برنامه ها برای ایجاد نشاط و شادابی در بین بسیجیان اشاره و عنوان کرد: برگزاری 21 اردوی درون شهری و برون شهری در قالب های مختلف، برگزاری اردوی فرهنگی تربیتی با حضور ۲۹۷ نفر، تفریحی ورزشی با حضور 850 نفر، زیارتی با حضور 242 نفر و همچنین اردوهای راهیان نور با حضور 30 نفر در راستای ایجاد نشاط، شادابی و تعالی بسیجیان در سال گذشته شکل گرفت.

وی از ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی به عنوا ن یکی دیگر از اهداف اجرای طرح جوانه های صالحین نام برد و بیان داشت: در همین خصوص علاوه بر مدت زمان اجرای طرح جوانه ها، پایگاه آمنه(س) به صورت مداوم اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده برای مادران دانش آموزان مدارس سطح شهرک فرهنگیان به تعداد 2 هزار و 500 نفر و برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «مادران پرچمداران مبارزه باجنگ نرم» کرده است.

اسدی ادامه داد: برگزاری جلسات و کارگاه برای مادران جوان با موضوع تولید نسل و لزوم افزایش جمعیت، آموزش چهره به چهره و تشویق و تکریم زنان و دختران محجبه و برگزاری غرفه های عفاف وحجاب و ترویج حجاب ، برگزاری کارگاه کسب مهارت های زندگی برای دختران 16 سال به بالا و همچنین آموزش سبک زندگی اسلامی وایرانی به مادران وبانوان جوان نیز از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی با اشاره به برنامه های پایگاه آمنه(س) در راستای جلوگیری از آسیب های اجتماعی درسال گذشته گفت: پیشگیری از وقوع طلاق 6 زوج در شرف طلاق، ارجاع و تحویل 10 نفر معتاد شامل 3 خانم و 7 آقا به مراکز ترک اعتیاد در دوره های متوالی با هماهنگی خانواده ها و پرداخت هزینه درمان و حمایت مالی و معنوی خانواده ها و ارتباط مستمر با ایشان از مهم ترین این برنامه ها است.

فرمانده پایگاه آمنه حوزه حضرت زهرا(س) سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه اجرای طرح جوانه های صالحین سال 95 در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و آموزش مشاغل خانگی اجرا شد، خاطرنشان کرد: در این خصوص اقدام به تشکیل کلاس های کشت زعفران، پرورش قارچ و گیاهان دارویی، لعاب و میناکاری بر روی سفال، بافندگی، سرمه دوزی، نمدبافی، پته دوزی، خیاطی و تاج ژله ای کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ورزش نیز پایگاه آمنه(س) اقدام به ترویج ورزش های همگانی، آمادگی جسمانی، کوهنوردی و شنا کرده که به طور مستمر تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات