مشاور امنیت ملی عراق با تاکید بر عظم دولت و ملت عراق در مبارزه با داعش اعلام کرد: در آینده عراق هیچ نیروی نظامی بیگانه ای حضور نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۷۶۳۲۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، مشاور امنیت ملی عراق با تاکید بر عظم دولت و ملت عراق در مبارزه با داعش اعلام کرد: در آینده عراق هیچ نیروی نظامی بیگانه ای حضور نخواهد داشت. وی همچنین گفت: تا پیروزی نهایی در موصل تنها چند قدم فاصله داریم.

وی با بیان اینکه الحشدالشعبی بهترین نتیجه روند سیاسی در عراق است، گفت: الحشد الشعبی در آینده در جایی خواهد بود که رهبری سیاسی و منافع عراق آن را می‌خواهد.

الفیاض با بیان اینکه مشارکت الحشدالشعبی در نبرد آزادسازی تلعفر را حیدرالعبادی فرمانده کل نیروهای مسلح تعیین می‌کند، گفت: الحشدالشعبی در هر جایی که فرمانده کل نیروهای مسلح مشخص کند، خواهد بود.

وی افزود: شرایط داخلی اقلیم کردستان و شرایط منطقه‌ای عراق اجازه ماجراجویی مانند همه پرسی استقلال این اقلیم را نمی‌دهد و من این امر را به مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان گوشزد کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در ادامه با بیان اینکه حضور آمریکایی‌ها و ائتلاف بین‌المللی در عراق در آینده کم خواهد شد، گفت: به شما تاکید می‌کنم که در آینده هیچ نظامی بیگانه‌ای در عراق حضور نخواهد داشت.

الفیاض گفت: اظهارات مسئولان آمریکایی مبنی بر باقی ماندن 5 هزار نظامی آمریکایی در عراق به خود آن‌ها ربط دارد، اما ما هرگز چنین چیزی را قبول نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه عراق و سوریه اتاق عملیات نظامی مشترکی برای مقابله با تروریسم دارند، گفت: ما از اراده برخورداریم و الحشدالشعبی علی‌رغم صداهای مخالف، در مرزهای مشترک با سوریه حضور دارد.

مشاور امنیت ملی عراق گفت: ما با نتایج کنفرانس ریاض که منجر به بحرانی شدن اوضاع منطقه می‌شود مخالفت کردیم و گفتیم که این شیوه‌ای نادرست است.

وی افزود: نمی‌توان رابطه بین عراق و ترکیه را با رابطه عراق و ایران و یا رابطه ما با سوریه مقایسه کرد. از سوی دیگر رابطه ما با ایران با رابطه ما با عربستان قابل مقایسه نیست.

به گزارش تسنیم، مشاور امنیت ملی عراق با بیان اینکه ایران با تروریسم مبارزه می‌کند، گفت: شلیک موشک‌های ایران به دیرالزور با هدف مبارزه با تروریسم صورت گرفت.

الفیاض با بیان اینکه برخی تلاش می‌کنند ایران را حامی تروریسم جلوه دهند، گفت: هیچ انسان عاقلی این را باور نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اشتراکات بین عراق و ایران بسیار بیشتر از اشتراکات ما با آمریکا است، گفت: ما با ایران و سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم در یک محور قرار داریم.

مشاور امنیت ملی عراق گفت: سفر حیدرالعبادی به عربستان با هدف تغییر واقعیتی غیرقابل قبول و بهبود اوضاع صورت گرفته است.

وی افزود: عراق مخالفت خود با محاصره قطر را اعلام کرده است و این به معنای این نیست که مااتهاماتی را که در زمینه حمایت از تروریسم به قطر وارد شده است، رد می‌کنیم.

مشاور امنیت ملی عراق در بخش دیگری از این گفتگو افزود: هرگونه توافقی که مبتنی بر هدفی غیرمسئولانه باشد، هیچ آینده‌ای در منطقه ندارد.

الفیاض اظهار داشت: نزدیکی بین قطر و ترکیه بر اساس اصول روشن و علنی نیست، بلکه توافق بین این دو کشور برای حمایت آن دو از گروه‌های مسلح صورت گرفته است

وی در ادامه گفت: هدف اعلام شده ما برقراری روابط خود با عربستان بر اساس منافع ما است.

ارسال نظرات