فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد:

تخریب اذهان کودکان از اهداف جنگ نرم دشمن است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد در نشست بصیرتی خانواده های کارکنان این ناحیه گفت: تخریب اذهان کودکان مسلمان از اهداف جنگ نرم دشمن است.
کد خبر: ۸۸۷۶۳۳۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ماه مبارک رمضان نشست بصیرتی خانواده های کارکنان ناحیه شهرکرد، همراه با ضیافت افطار در محل مجتمع کوثر سامان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار اسماعیل مولوی، با تشریح برخی اشعار، امثال و ضرب المثل های بی محتوایی که برای کودکان نقل می شود، گفت: دشمن در قالب برخی مضامین اشعار کودکانه، معنای مقابله ای با مفاهیم دینی را دنبال می کند.

مولوی با طرح چند مثال از این اشعار افزود: برای مثال در شعر "حسنی نگو بلا بگو" و "تاب تاب عباسی"، دشمن با استفاده از شگردهای جنگ نرم و با بهره گیری از نام ائمه اطهار علیهم السلام، در صدد تحقیر و کم اهمیت جلوه دادن صاحبان این نام های مبارک است.

وی، ادامه داد: معضلات شعری کودکان ما می تواند حاوی بی قدر نمودن نام های بزرگان معنوی و دینی ما باشند، از همین رو با کمی دقت در برخی از این اشعار در می یابیم که کودکان ما را نسبت به فرائض دین بدبین می کنند.

مولوی، با اشاره به اینکه تفکر بچه ها عینی است و تا چیزی را نبینند باور نمی کنند، افزود: باید با دقت در ابعاد پنهان جنگ نرم فرهنگی دشمن، کودکان را به گونه ای پرورش داد تا تفکر انتزاعی آنان از حالت تصویرسازی به فهم و ادراک تغییر یابد و بتوانند نقش معنویات را در زندگی خود درک کنند.

لازم به ذکر است این مراسم معنوی و نشست بصیرتی با بخش های متنوعی برای کودکان دنبال شد و با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و صرف افطار پایان پذیرفت.

ارسال نظرات