اقدامات پیشگیرانه تب کریمه کنگو در شهرستان اشکذر از سوی شبکه دامپزشکی این شهرستان صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۸۷۶۳۶۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

رییس شبکه دامپزشکی اشکذر در گفتگو با خبرنگار بسیج اشکذر اظهار کرد: پیرو نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر در تاریخ ۳ خرداد سال جاری و نیز با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در سطح کشور و به منظور پیشگیری از این بیماری در سطح استان اقداماتی در این راستا از سوی این شبکه در سطح شهرستان صورت گرفت.
وی افزود: در این راستا تمامی واحدهای حق العمل کاری میدان دام زنده کشتارگاه به طور کامل سمپاشی گردیده و نیز بنر اطلاع رسانی در خصوص بیماری مذکور در میدان دام زنده نصب شده است.
علیرضا قارائی اقدام صورت گرفته دیگر از سوی این شبکه، اطلاع رسانی و توزیع بروشورهای اطلاعات بیماری به پرسنل کشتارگاه عنوان کرد و تصریح نمود: از سوی مدیریت کشتارگاه تمامی امکانات و وسایل ایمنی لازم را در اختیار کارگران قرار داده شد و از تمامی کارگران تعهد لازم در خصوص استفاده از این امکانات گرفته شده است.
وی پیش سرد گذاری لاشه های کشتارشده به طور کامل به مدت ۲۴ ساعت و نیز حمل تمامی گوشتهای استحصالی توسط خودروهای کانکس دار اقدام پیشگیرانه دیگر شبکه دامپزشکی اشکذر در این راستا عنوان نمود.
قارائی خاطر نشان کرد: انجام سمپاشی و ضد عفونی هفتگی جایگاه نگهداری دامها در گشتارگاه و پاکسازی و ضد عفونی انبار نگهداری پوست کشتارگاه اقدام صورت گرفته دیگر از سوی شبکه دامپزشکی اشکذر در راستا پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو است .
وی یاد آور شد : موارد متعددی از دامهای دارای کنه در دامهای حمل شده به میدان دام زنده مشاهده گردید که به استانهای مبدا در خصوص شرایط حمل دام و قرنطینه تذکر لازم ارائه گردید .

ارسال نظرات