نماینده مجلس در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد
سعیدی گفت: ما باید جایگاه قرآن و مفاهیم عالی آن را در سیستم آموزشی کشور تعریف کنیم تا مشخص شود بی توجهی به آن چه تبعات و تاثیراتی در جامعه دارد.
کد خبر: ۸۸۷۶۴۵۰
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با جایگاه آموزش های قرآنی و علل مهجوریت قرآن در مدارس اظهار داشت: آموزش های قرآنی باید یکی از محوری ترین برنامه های نظام آموزشی ما باشد.

وی در ادامه این مطلب افزود: علت آن هم این است که نظام و ریشه انقلاب اسلامی ایران مبنای قرآنی دارد لذا آشنایی فرزندان این مرز و بوم و جوانان با مفاهیم عالی قرآن یک ضرورت است.

این نماینده مجلس غفلت از این ضرورت را عامل وارد شدن ضربات و لطمات جبران ناپذیری به کشور دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر نظام آموزشی کشور ما معیوب است و همین معیوب بودن موجب کنکور محوری و دانشگاه محوری و تست زنی در مدارس شده و جای قرآن و حتی بسیاری از مسائل دیگر همچون مهارت های زندگی و اجتماعی شدن دانش آموزان را گرفته است.

سعیدی تصریح کرد: برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان نظام آموزشی باید این مسئله را به درستی مدیریت کنند باید بعد از گذشت حدود چهل سال از انقلاب اسلامی ایران مسئله به جایی رسیده که دانش اموزان ما با پرداخت هزینه های آموزشی فقط از پل کنکور گذر می کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای ارتقای جایگاه قرآنی در مدارس ابراز داشت: ما باید جایگاه قرآن و مفاهیم عالی آن را در سیستم آموزشی کشور تعریف کنیم تا مشخص شود بی توجهی به آن چه تبعات و تاثیراتی در جامعه دارد. باید مشخص شود چه قدر انگیزه و علاقمندی در بین دانش آموزان ایجاد شده تا بعد از تجدید نظر در مورد ان بتوانیم از طریق راهکاهای جدید و تجربیات موسسات قرآنی غیر دولتی که برخی از آنها بسیار موفق عمل کرده اند جایگاه قرآن را در مدارس ارتقا دهیم.


ارسال نظرات