حجت الاسلام موحد گفت: محوریت حرکت روز قدس جمهوری اسلامی ایران است ، نگاه امروز رهبر معظم انقلاب به مسئله قدس به عنوان یک پایه و اساس مبارزه با استکبار جهانی است همانگونه که دیروز نگاه امام خمینی(ره) بود.
کد خبر: ۸۸۷۶۵۰۷
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

حجت الاسلام موحد مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با گرامیداشت فرا رسیدن روز قدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: ان شاء الله روزی شاهد آزادی کامل قدس از دست دژخیمان صهیونیست باشیم.

گرامیداشت روز قدس موجب یاس و ناامیدی دشمنان اسلام میشود/محوریت حرکت روز قدس جمهوری اسلامی است

وی افزود : مسجد الاقصی یکی از کهن ترین و با سابقه ترین مسجد اسلامی است که در طول تاریخ مورد توجه و عنایت بوده قرار گرفته است.

حجت الاسلام موحد گفت: اشغال این سرزمین توسط رژیم قاصب صهیونیستی که یک حزب متعصب سیاسی تندرو است، نزدیک به یک قرن است که با یک شعار واهی که هیچ پیشینه تاریخی ندارد کلید خورده است و منجر به اشغال آن توسط صهیونیست ها شده است.

وی بیان داشت: در طول مدت اشغال فلسطین جنبش های مختلف عربی- اسلامی در این سرزمین و کشور های منطقه به وجود آمده است که بعضا توفیقی پیدا نکرده اند مانند جریان "جمال عبدالناصر"به لحاظ ارق عربی و سرزمین عربی که با همراهی کشور های عربی موجب قیام آنها شد اما نتیجه ای نگرفتند تا اینکه در عصر پیروزی انقلاب اسلامی جریان انتفاضه بوجود آمد.

حجت الاسلام موحد تصریح کرد: کشور های عربی در جریان انتفاضه به جای اینکه با نگاه سرزمین اسلامی به مسجد الاقصی توجه کنند بیشتر به جنبه ناسیونالیسم-عربی توجه کردند، اما انقلاب اسلامی با اندیشه و تفکر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در گذشته و امروز موجب شد تا جریان انتفاضه در مراحل مختلف شکل بگیرد.

وی افزود: عرب های مسلمان با کنار گذاشتن نژاد پرستی عربی و تغییر نگاه خود از عربیت به اسلامیت و سرزمین اسلامی به مسجد مسلمان ها توانستند توفیقات زیادی را کسب کنند، این روند استمرار پیدا کرده است و تا به امروز صهیونیست ها در تعامل با مسلمان ها دچار چالش هستند و این نتیجه تدبیر امام امت بود که در نهایت روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس قرار دادند و شاهد این هستیم که در اقصی نقاط دنیا ملت های مسمان این روز را تکریم میکنند.

حجت الاسلام موحد افزود: محوریت حرکت روز قدس جمهوری اسلامی ایران است ، نگاه امروز رهبر معظم انقلاب به مسئله قدس به عنوان یک پایه و اساس مبارزه با استکبار جهانی است همانگونه که دیروز نگاه امام خمینی(ره) بود.

وی یادآور شد: به صورت طبیعی عواملی برای ایجاد این زمینه موثر است که از جمله نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت تجمیع افکار اسلامی ، انقلابی، جهادی جهانی نقش افرینی میکند که میتوانند برای آزاد سازی قدس موثر واقع شوند و ما منتظر هستیم به یاری خداوند متعال آن روز هر چه زود تر تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام موحد در پایان خاطر نشان کرد: در ایران روز جهانی قدس به صورت ویژه برگزار میشود، حضور مردم در صحنه برای تقویت روحیه مردم فلسطین تاثیر بسزایی دارد، حضور مردم برای مایوس کردن دشمن تاثیر دارد، و درخواست من از آحاد مردم مسلمان این است که مثل سنوات گذشته از میراث گرانبهای امام امت مراقبت کنند و در صحنه حضور داشته باشند که این کار باعث دلگرمی مردم عزیز فلسطین شود که در خط مقدم با دشمن میجنگند و باعث یاس و ناامیدی دشمنان اسلام شوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها