اختصاص اعتبار به اجرای طرح هادی روستایی

از مجموع اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریالی اجرای طرح هادی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۹ میلیارد ریال جذب شده است.
کد خبر: ۸۸۷۶۵۳۷
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه سال گذشته اختصاص اعتبار به اجرای طرح هادی روستایی۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی روستاهای این استان در نظر گرفته شده بود گفت: از این مقدار فقط ۱۱۹ میلیارد ریال جذب شد.
ابراهیم فرزانه افزود: با وجود تخصیص نیافتن اعتبارات در سال گذشته بیشتر طرح‌های هادی روستایی استان به بهره برداری رسیدند.
وی از اجرای آسفالت حدود ۲ میلیون متر مربع از معابر روستایی استان در ۲ سال گذشته خبرداد و گفت: از این مقدار ۵۵۰ هزار متر مربع معابر در روستاهای گچساران و باشت بوده است.
فرزانه ادامه داد: برای بازسازی هر واحد مسکونی در مناطق شهری ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت، ۵۰ میلیون ریال اعتبار بلاعوض و برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی نیز ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۶۰ میلیون ریال اعتبار بلاعوض پرداخت می‌شود. وی همچنین از احداث ۳۰۰ واحد مسکونی ویژه معلولان در روستا‌ها خبرداد و گفت: در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح مطالعاتی برای اجرای طرح هادی تهیه شده، اما تاکنون تنها در ۳۸۰ روستا طرح هادی اجرا شده است.
یک هزار و ۶۷۴ روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۴۸ درصد از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در آنها زندگی می‌کنند.

ارسال نظرات