با توجه به ساخت پروژه ملی آزادراه رودهن به آمل تفاهم‌نامه این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی به اتمام رسیده است.
کد خبر: ۸۸۷۶۷۰۱
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عزت‌الله یوسفیان‌ملا شامگاه سه شنبه در نشست بررسی آغاز پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان هزارسنگر آمل، اظهار داشت: با توجه به ساخت پروژه ملی آزادراه رودهن به آمل تفاهم‌نامه این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: این آزادراه به صورت چهاربانده و در دو قطعه رودهن به آبشار، آبشار به آمل احداث می‌شود.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه برای ساخت پل روگذر میدان هزارسنگر نیز امسال اعتبار ملی تعیین شده است، تصریح کرد: آمل یکی از شهرستان‌های مهم مازندران است که بدلیل راه مواصلاتی هراز هر سالانه بار ترافیکی سنگینی را به خود اختصاص می‌دهد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجرای عملیات چهاربانده کردن محور هراز، تقاطع غیرهمسطح میدان هزارسنگر به همراه پل روگذر موجب کاهش این بار ترافیکی برای شهروندان به ویژه مسافران و گردشگران به این استان می‌شود.

رعایت اصول مهندسی در پروژه‌های عمرانی

امام جمعه آمل نیز در این نشست بیان کرد: امیدواریم با اجرای چنین پروژه‌های این شهرستان به توسعه و پیشرفت خوبی برسد.

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی با تاکید براینکه در اجرای این طرح‌ها نیاز است که اصول فنی و مهندسی با معیار استانداردسازی رعایت شود، گفت: متاسفانه در این شهرستان ساخت پل شهدای جنگل بدلیل ساخت غیراستاندارد بودنش مسافران نمی‌توانند با سرعت مجاز از این پل استفاده ببرند و با انحراف خودرو و حادثه ناگوار مواجه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان هزارسنگر آمل به نکات ایمنی و سرعت مجاز بر روی پل روگذر از سوی مشاوران این پروژه مورد توجه واقع شود.

نیاز 20 میلیارد تومانی ساخت تقاطع غیرهمسطح میدان هزارسنگر

مدیرکل ساخت توسعه و زیرساخت‌های حمل و نقل شمال کشور نیز گفت: برای ساخت عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان هرازسنگر آمل نیاز به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حسین کلهر با اشاره به احداث پل روگذر بیان کرد: ساخت تقاطعی غیرهمسطح با ایجاد یک پل روگذر از سوی وزارت راه و شهرسازی مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این تقاطع از ابتدای ورودی پل تا خروجی پل حدود 500 متر با دهنه‌های 30 متری احداث می‌شود، عنوان کرد: این پروژه به گونه‌ای با نمای ورودی شهر و عبور مسافرانی از بالای پل با ایمنی و باسرعت خاصی طراحی شده است.

کلهر مجموع اعتبار برای ساخت این تقاطع را بالغ بر 20 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: طراحی این پروژه پس از 3 سال آماده و به مناقصه گذاشته و پیمانکار آن نیز تعیین شده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها