عضو سابق کمیسیون اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:
میرمحمدی گفت: اصل 44 و سیاست های اقتصاد مقاومتی بر این مبنا دیده شده است که مردم در حوزه های اقتصادی به بازی گرفته شوند در اینصورت احیای وزارت بازرگانی چه موضوعیتی دارد؟
کد خبر: ۸۸۷۶۷۰۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳

سیدمحمدحسین میرمحمدی، نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از احیای مجدد وزارت بازرگانی گفت: سیاست های کلان و اسناد بالادستی اعلام می کند که دولت در برنامه 5 ساله پنجم و هم در برنامه ششم توسعه بر این مبنا بنا گذاشته شده است که دولت باید کوچک و چابک شود؛ دولت ضمن کوچک شدن دولت افزایش بهره وری و چابک سازی آن نیز باید مد نظر قرار بگیرد.

احیای وزارت بازرگانی، کاری بی معنا است

وی افزود: این که ما ساختارها را هر چند وقت یک بار تغییر دهیم کار درستی نیست بر همین اساس روزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی به ادغام وزارت بازرگانی دادند و امروز بحث تفکیک این وزارت خانه مطرح می شود. زمانی که وزارت بازرگانی ادغام شد هدف بر این بود تا دولت در حوزه بازرگانی کار خاصی انجام ندهد و این حوزه به طور تمام و کمال در اختیار مردم باشد.

این نماینده سابق مجلس عنوان کرد: اصل 44 و سیاست های اقتصاد مقاومتی بر این مبنا دیده شده است که مردم در حوزه های اقتصادی به بازی گرفته شوند احیای وزارت بازرگانی در این شرایط چه موضوعیتی دارد؟یعنی وزارت خانه بازرگانی تشکیل شود تا چه اقدامی انجام دهد؟

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اسناد فرادستی و با توجه به فضای حاکم در کشور و ضرورت تقویت بخش مردمی باید گفت بازرگانی حوزه ای است که مردم می توانند به خوبی در آن فعالیت کنند.بر همین اساس بازرگان می داند چه اجناسی را با چه قیمتی وارد و یا صادر کند تا کمترین ضرر آید وی شود.اما سیستم دولتی و مدیران دولتی نشان دادند در این حوزه موفق نیستند لذا باید احیای وزارت بازرگانی کار اشتباهی است و فقط باید با ساختار فعلی نواقص آن مرتفع شود.

ارسال نظرات