حجت الاسلام سید سیاح در گفتگو با خبرگزاری بسیج از اردبیل:
مسئول بسیج طلاب سپاه حضرت عباس(ع) ضمن دعوت از مسلمانان جهت حضور در راهپیمایی روز قدس، از این روز به عنوان نماد مقاومت در برابر مستکبران یاد کرد.
کد خبر: ۸۸۷۶۷۰۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

مسئول بسیج طلاب سپاه حضرت عباس(ع) در گفتگو با خبرگزاری بسیج در اردبیل گفت: یکی از اقدامات مهم امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اعلام اخرین روز ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس در سال 1358 بود.


وی فراموش نشدن مسئله فلسطین را از اهداف بلند امام راحل در راستای اعلام روز جهانی قدس بیان کرد و افزود: تا امروز هم پیمانان اسرائیل با به وجود آوردن مسائل مختلف سعی در فراموش شدن این مسئله جهانی داشته اند اما با تدابیر حکیمانه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری این اقدامات مستکبران به یاس و نا امیدی تبدیل شده است.

حجت الاسلام سید سیاح به سخنان امام خمینی (ره) در مورد مسئله فلسطین که مسئله جهان اسلام است اشاره کرد و گفت: امام با هدف سلب مشروعیت از رژیم غاصب اسرائیل روز قدس را اعلام نمودند، اما همپیمانان اسرائیل هنوز هم در صدد مشهوریت بخشیدن به رژیم صهیونیستی هستند.

وی هدف امام (ره) از اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس را ایجاد وحدت در بین امت اسلامی دانست و بیان کرد: کمتر کسی فکر می کرد که در بین مسلمانان تفرقه به وجود به آید اما معمار کبیر انقلاب اسلامی در این باره به امت های اسلامی هشدار داده بود.

وی از سخنان امام خمینی(ره) در مورد خصوصیات روز قدس یاد کرد و گفت: امام خمینی روز قدس را روز حیات اسلام می داند چراکه این روز از نظر وی روز مقابله مستضعفان با مستکبران است.

سید محمد سید سیاح تصریح کرد: تمام مسلمانان بایستی در مقابل مستکبران مجهز شوند چرا که در آموزه های دین مبین اسلام اجازه تحت ظلم و ستم بودن امت اسلامی به دست مستکبران داده نشده است.

سید سیاح با اشاره به سخنان غالب قندی رئیس مرکز استرتیژیک لبنان از روز قدس به عنوان نماد مقاومت مسلمانان در در برابر استکبار جهانی یاد کرد و گفت: امام با اعلام روز قدس خون تازه ایی در رگ مسلمانان جهان بخصوص مردم مظلوم فلسطین تزریق کرد.

مسئول بسیج طلاب سپاه حضرت عباس(ع) به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد روز قدس نیز اشاره کرد و گفت: روز قدس روز اسلامی و بین المللی هست که تمام مسلمانان وظیفه دارند حمایت خود را مبنی بر دفاع از ملت مظلوم جهان به نمایش بگذارند.

وی در پایان ضمن دعوت از آحاد ملت مردم جهت حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: بر تک تک مسلمانان وظیفه است به نوبه خود با حضور در راهپیمایی روز قدس ضمن حمایت از مظلومان جهان، تنفر خود را از مستکبران جهان اعلام بدارند.

خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل: سعید زارع

ارسال نظرات