یک تولید کننده بسیجی در گفتگو با «بسیج»:

هیچ حمایتی از سوی مسئولان برای مشاغل خرد وجود ندارد

رضا رضاپور گفت: تولید صرفه اقتصادی ندارد؛ دولت هیچ حمایتی از مشاغل خرد ندارد دولت برای تولیدکننده کاری انجام نداده است. دولت باید نسبت به کاهش یا حذف مالیات بر ارزش افزوده تولید تدابیر مناسب را در نظر بگیرد.
کد خبر: ۸۸۷۶۷۴۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۲
دولت هیچ حمایتی از مشاغل خرد ندارد

رضا رضاپور  تولید کننده بسیجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهارداشت: حمایت  ازتولید به معنی روش‌های صحیح تصمیم گیری اقتصادی است و تنها در ارائه تسهیلات خلاصه نمی شود حمایت از تولید ملی باید بتواند منجر به شکوفایی و رونق اقتصادی شود. از اینرو تولیدکنندگان باید در راستای حمایت از تولید به گونه ای رفتار کنند که با کاهش آسیب پذیری اقتصادی مواجه شوند و حمایت شعاری و نمایشی نباشد.

وی در ادامه بیان داشت: دولتمردان برنامه ریزی لازم در راستای حمایت از تولیدکنندگان را ندارند باید فرصت‌های لازم برای رسیدن به حمایت تولید باشد و باید به تولید داخلی اهمیت داده شود و تلاش لازم برای تولید داخلی و خود اتکایی لازم داده شود.

این تولید کننده بسیجی افزود: یکی از مشکلات مهم که پیش روی بخش تولید قرار می‌گیرد مبحث مالیات بر ارزش افزوده  است با توجه به اینکه  شرایط اقتصادی  کشورمان در وضعیت رکود اقتصادی قرار دارد تولید کنندگان هم در شرایط نامساعدی به سر می‌برند دولت باید نسبت به حذف یا کاهش نرخ  مالیات بر ارزش افزوده تولید تدابیر مناسب را در نظر بگیرد.

به گفته وی، فشارهای مالی ناشی از سازمان  تامین اجتماعی هم یکی دیگر از چالش های تولیدکنندگان است و شرایط سختگیرانه در پرداخت روزمزد هم باعث شد هاست تا بسیاری از واحدهای تولیدی کارگران واحدهای تولیدی را تعدیل نیرو کنند .

رضا پور خاطر نشان کرد:  در این بحبوحه  زمانی، فعالیت های تولیدی صرفه اقتصادی ندارد؛ دولت هیچ حمایتی از مشاغل خرد ندارد  در شرایط کنونی دولت برای تولیدکننده کاری انجام نداده است.

وی در خاتمه افزود: شرکت تعاونی در جهت تولید و عرضه کیف‌های سننتی فعالیت می‌کند که توانسته برای  بیش از  60 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی کند.

ارسال نظرات