خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: سمبل کامل آتش به اختیار بودن دانشجویی همین اردوهای جهادی است. دانشجوی بسیجی منتظر نمی ماند که چه وقت مسئولی می خواهد کار انجام دهد بلکه خودش آتش به اختیار با رعایت شرایط پیش بینی شده و با حضور خود مسئولین را پای کار میکشد.
کد خبر: ۸۸۷۶۷۸۱
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علی قاسمی ظهر امروز (چهارشنبه 31 خردادماه) در نشست خبری اظهارداشت: اولین هدف اردوهای جهادی دانشجویی خودسازی است.

وی عنوان کرد: خدمت رسانی گروه جهادی در روستاهای محروم، کادرسازی در بین جوانان دانشجو برای آینده نظام اسلامی، ایجاد روحیه امید و نشاط در مناطق محروم و تلاش برای کارآمد سازی بسیج در این مناطق از دیگر اهداف اردوهای جهادی است.

اعزام 40 گروه جهادی در سال 96 به مناطق محروم

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: جهادگران در عرصه های فرهنگی شامل برگزاری کلاس ها و نمایشگاه های عفاف و حجاب، فرهنگ سازی الگوی مصرف ، پخش فیلم های فرهنگی در زمینه آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد و در عرصه علمی و آموزشی با برگزاری کلاس های قرآن، احکام، تقویتی و کنکور اقدام می کنند.

وی با اشاره به عرصه بهداشت و درمان ادامه داد: سال گذشته یک گروه جهادی موفق از بسیج دانشگاه علوم پزشکی در درمیان فعالیت داشته اند امسال نیز کار خود را ادامه می دهند و ویزیت رایگان، بهداشت عمومی، دندانپزشکی، اهدای داروی رایگان و کارهای تخصصی از دیگر خدمات تیم های جهادی پزشکی است.

قاسمی با بیان اینکه عرصه عمرانی با ساخت مسجد، پایگاه بسیج، خانه عالم و خانه مستمند است اضافه کرد: امسال کار ترویجی کشاورزی را دنبال می کنیم و کمک به برداشت محصولات در تابستان از دیگر اقدامات گروه های جهادی است.

وی با بیان اینکه عرصه اشتغال زایی با برگزاری کلاس های خیاطی، گلدوزی، قالیبافی و پرورش قارچ از دیگر اقدامات جهادگران است گفت: گروه های جهادی با حضور در روستاها، مشکلات مردم را رصد و شناسایی می کنند و در قالب گروه های مطالبه گری در حین برگزاری اردو رفع این مشکلات را از مسئولین مطالبه می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال 96 حدود 40 گروه جهادی اعزام می شوند که از این تعداد 10 گروه در ایام نوروز به مناطق محروم استان اعزام شدند. 30 گروه جهادی در ایام ماه مبارک رمضان و بعد از آن تا پایان سال اعزام می شوند که عمده گروه ها در تابستان هستند.

امسال برای اولین بار کارشناس کشاورزی همراه گروه های جهادی اعزام می شود

وی اظهارداشت: گروه های دانشجویی بین 10 تا 15 نفره هستند. یک روحانی نیز همراه گروه است که بحث های بصیرتی و معرفتی را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار کارشناس کشاورزی با هماهنگی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی برای ترویج و شناسایی مسائل، مشکلات و پتانسیل های روستا در آن منطقه همراه گروه است ابراز داشت: این برنامه با هدف اجرای اقتصادمقاومتی است که بحث های تخصصی را احصاء کنند و دانشجویان گفتمان سازی و مطالبه کنند.

حداقل به اندازه سال قبل مسئولین قول حمایت دادند

قاسمی عنوان کرد: گروه های جهادی براساس کارهای خدماتی برنامه های معنوی از جمله حلقه های صالحین، نشست های بصیرتی، سرکشی و دل جویی از خانواده شهدا و فوق برنامه هایی دارند.

وی یادآور شد: معمولا مسئولین، روسای دانشگاه ها و فرماندهان سپاه از اردوهای جهادی سرکشی می کنند. امسال تور خبرنگاری برای اردوهای جهادی خواهیم داشت.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی حداقل به اندازه سال قبل مسئولین قول حمایت دادند افزود: در جهت حمایت از گروه های جهادی جلسه ای با مسئولین دانشگاه داشتیم و قول مساعدت و پشتیبانی گرفتیم.

وی با اشاره به بحث آتش به اختیار را که رهبری در جمع دانشجویان فرمودند گفت: سمبل کامل آتش به اختیار بودن دانشجویی همین اردوهای جهادی است.

قاسمی تشریح کرد: دانشجوی بسیجی منتظر نمی ماند که چه وقت مسئولی می خواهد کار انجام دهد بلکه خودش آتش به اختیار با رعایت شرایط پیش بینی شده و با حضور خود مسئولین را پای کار میکشد.

سال گذشته 652 نفر در اردوهای جهادی 10 روزه شرکت کردند

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سال گذشته 652 نفر در اردوهای جهادی 10 روزه شرکت کردند امسال حضور بیشتر از سال قبل خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مسائلی که به شدت دنبال میکنیم تداوم اردوهای جهادی است افزود: فعالیت گروه جهادی در منطقه اگر تداوم نداشته باشد کار ابتر می ماند که در طول ترم نیز فرصت هایی برای دانشجویان مهیا می شود که به آن منطقه اعزام شود.

قاسمی بیان داشت: امسال در قالب شش دهستان که قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه برای رساندن به تراز انقلاب در نظر گرفته است خدمات رسانی گروه های جهادی را داریم.

حضور 150 دانشجوی بسیجی در طرح ولایت استانی

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: از دیگر برنامه ها در تابستان دوره 50 روزه طرح ولایت کشوری است که برای شرکت در آن 20 نفر از بسیج دانشجویی استان اعزام و در تیرماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: در دوره های تشکیلاتی شهید دیالمه نیز 10 نفر در شهریور ماه اعزام می شوند.

قاسمی با بیان اینکه دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی استان10 روزه است افزود: بیش از 200 نفر شناسایی شدند و مورد آزمون و مصاحبه قرار گرفتند. و 150 نفر در این طرح به طور متمرکز یا غیر متمرکز شرکت می کنند.

وی عنوان کرد: راهیان نور غرب وشمال غرب با پیش بینی چهار دستگاه اتوبوس نیز در تابستان اعزام می شوند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ادامه داد: بیش از پنجاه درصد دانشجویان استان عضو بسیج هستند.

وی اظهارداشت: دانشجویان در روز قدس حضور خوب و منسجمی خواهند داشت و مشت محکمی به دهان صهیونیست خواهند زد.

قاسمی ابراز داشت: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شاهد حضور پررنگ دانشجویان بسیجی در روز قدس و نماز جمعه خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها