خبرهای داغ:
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از تحقق ۹۸ درصدی درآمد مالیاتی این استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۶۸۴۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
محسن کاویانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه 92 درصد درآمدهای استان فارس درآمدهای مالیاتی است اظهار داشت:  کل درآمد مالیاتی این استان در سال گذشته 2200 میلیارد تومان بوده که  98 درصد آن که رقمی برابر با 2 هزار میلیارد تومان بود محقق شد.

وی با بیان اینکه در بحث مالیات‌های ملی 1200 میلیارد تومان درآمد مستقیم و 800 میلیارد تومان درآمد غیرمستقیم (مالیات بر ارزش افزوده) اخذ شد، افزود: در بحث مالیات استانی نیز 1000 میلیارد تومان مالیات مستقیم و 940 میلیارد تومان مالیات غیرمستقیم دریافت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه در دو ماهه نخست امسال نیز 94 درصد سهمیه پیش‌بینی شده درآمد مالیاتی، دریافت شده است عنوان کرد: سهیمه پیش‌بینی شده ما برای دو ماهه نخست سال 300 میلیارد تومان بوده که 260 میلیارد تومان از آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته وصول عوارض شهرداری و دهیاری‌ها 70 درصد رشد داشته است خاطرنشان کرد: سال گذشته 435 میلیارد تومان عوارض وصول و به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تزریق شد و از این مبلغ 200 میلیارد تومان به شهرداری شیراز پرداخت شده است.

کاویانی با بیان اینکه در دو ماهه نخست سال نیز 65 میلیارد تومان عوارض دریافت و به شهرداری‌ها و دهیاری‌های تزریق شده است، افزود: 33 میلیارد تومان از این مبلغ به شهرداری شیراز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه مالیاتی کشور به سمت و سوی الکترونیکی شدن می‌رود و در واقع طرح جامع مالیاتی بزرگ‌ترین طرح الکترونیکی کشور است، گفت: هدف از اجرای این طرح شفافیت اقتصادی و اجرای عدالت مالیاتی در کشور است و اجرای آن سبب افزایش درآمد مالیاتی کشور می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر در شهر شیراز یک اداره مالیاتی 100 درصد الکترونیکی راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: در این اداره کار رسیدگی به امور مالیاتی 4 هزار پرونده به صورت کاملا الکترونیکی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از طریق اجرای طرح جامع مالیاتی به 51 پرونده مشکوک رسیدیم که تراکنش‌های مالی آنها مشکوک بود که تا کنون به 15 پرونده رسیدگی شده است، افزود: از میان این 15 پرونده، تاکنون 8 میلیارد تومان مالیات از 10 پرونده وصول شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با اشاره به تغییراتی که در قوانین دریافت مالیات ایجاد شده است، گفت: از ابتدای امسال جرایم مالیاتی نیز به جرم‌های موجود در قانون اضافه شده است، استفاده از کارت بازرگانی دیگران، اختفا فعالیت اقتصادی، انجام معاملات به نام اشخاص دیگر و غیره جرم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال طرح واحدیابی مکانیزه انجام می‌شود و اصنافی که تاکنون پرونده مالیاتی نداشتند شناسایی و پرونده مالیاتی برای آنها تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: مبارزه جدی با فرار مالیاتی یکی از برنامه‌های مهم این سازمان در سال جاری است و در همین راستا در حال رایزنی با اتاق اصناف برای شناسایی اصناف بدون پروانه کسب هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها