خبرهای داغ:

جشن گلریزان برای آزادی ۱۱۳۸ زندانی جرائم غیرعمد برگزار می‌شود

مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: جشن گلریزان در تاریخ ۱۹ خردادماه برای آزادی ۱۱۳۸ زندانی جرائم غیرعمد این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۶۸۴۸
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
حشمت‌الله حیات‌الغیب پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه بدهی زندانیان جرائم غیرعمد استان فارس امسال 80 میلیارد تومان است اظهار داشت: در جشن گلریزان امسال در مجموع یک هزار و 138 زندانی غیرعمد گلریزان می‌شوند که شامل 54 زن و 1084 مرد هستند.

وی با بیان اینکه جرائم غیرعمد شامل قتل خطایی، نفقه و مهریه، محکومیت مالی، تصادف و حوادث کارگاهی است، خاطرنشان کرد: جشن گلریزان امسال در تاریخ 19 خردادماه که برابر با روز چهاردهم ماه مبارک رمضان است با حضور خیران در استان فارس برگزار می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان فارس با بیان اینکه در جشن گلریزان سال گذشته با کمک خیران زمینه آزادی 412 زندانی جرائم غیرعمد شامل 400 مرد و 12 زن فراهم شد، عنوان کرد: سال گذشته خیران 54 میلیارد تومان در جشن گلریزان کمک کردند و ستاد دیه استان فارس نیز 28 میلیارد تومان از افراد شاکی گذشت برای پرونده‌های مختلف گرفت.

وی با بیان اینکه در دو ماهه نخست امسال نیز 112 زندانی جرائم غیرعمد  شامل 5 زن و 107 مرد در استان فارس آزاد شده‌اند، افزود: بدهی‌ این افراد 10 میلیارد تومان بود که 5 میلیارد تومان از آن از طریق سازش با شاکیان تخفیف گرفته شد.

حیات‌الغیب با بیان اینکه اجباری شدن بیمه شخص ثالت سبب کاهش ورودی زندان‌ها به دلیل تصادف شده است، گفت: قبل از اجباری شدن این نوع بیمه روزانه حدود 60 نفر به خاطر تصادف راهی زندان می‌شدند اما در حال حاضر ورودی زندان‌ها به دلیل تصادف به دو نفر در روز رسیده است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 15 نفر به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد وارد زندان‌های استان فارس می‌‌شوند، عنوان کرد: از سال 1361 تاکنون 7500 زندانی جرائم غیرعمد به کمک خیران نیک‌اندیش استان فارس از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها