خبرهای داغ:

وحدت و انسجام درونی ملت مانع تحقق نقشه شوم دشمنان می‌شود

وحدت و انسجام درونی ملت مانع تحقق نقشه شوم دشمنان می‌شود
کد خبر: ۸۸۷۶۸۶۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار با مردم شهرک رکن‌آباد شیراز به حادثه تروریستی تهران اشاره کرد و اظهار داشت:  آنچه دیروز اتفاق افتاد به قول رهبر معظم انقلاب ترقه‌بازی‌ای بود که دشمن انجام داد  و حدود 3 -4 سال است که دنبال این ترقه‌بازی بودند.

 وی با بیان اینکه دشمن به عناوین مختلف گروه‌های متعددی برای ضربه زدن به کشور فرستاده بود، گفت:در همه این سال‌ها ناکام ماندند، دستگیر و کشته شدند و نتوانستند کاری انجام دهند نمونه آن  تاسوعا و عاشورای سال گذشته در لارستان و شیراز بود که می‌خواستند عزاداری روز تاسوعا و عاشورا را به هم بریزند اما نتوانستند و دستگیر شدند. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه دشمن برای ایران برنامه دارد اما تا امروز نتوانسته کاری از پیش ببرد، افزود: یک نمونه دیگر آن  سال 94 در شیراز  بود که برای روز قدس برنامه‌ریزی کرده بودند و از اتباع کشورهای اروپایی بودند که کشته شدند. 

امام جمعه شیراز دلیل عدم موفقیت دشمن را وحدت و انسجام درونی جامعه و مردم اعلام و عنوان کرد: حادثه دیروز به این دلیل بود که تبلیغاتی در انتخابات علیه ارکان نظام مانند سپاه و قوه قضائیه انجام گرفت که به دشمن گِرا داد و دشمن تصور کرد باید از این فرصت استفاده کند و احساس می‌کرد که این شرایط می‌ماند. 

وی تصریح کرد: دشمن تصور می‌کرد گسلی ایجاد شده و باید از این گسل استفاده کند که وارد ماجرا شد اما  وحدت و انسجام ملت درباره این گونه حوادث معلوم است، مسئولان باید هوشیار باشند و بدانند روی مسائل امنیت بازی کردن این گرفتاری‌ها را در پی دارد. 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب 3 ماه پیش از آن هشدار دادند که وارد مسائل امنیتی نشوید، گفت: دلیل این هشدار آن بود که دشمن از این شرایط سوء استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن نتیجه کار دیروزش را می‌بیند، اظهار داشت: مسئولان و مردم باید کشور  را با وحدت و هماهنگی پیش ببرند چراکه وحدت جلو این کارها را می‌گیرد. 

امام جمعه شیراز با اشاره به مشکلات مردم شهرک رکن‌آباد گفت: مشکلاتی که ذکر شد، دسته‌بندی می‌شود و براساس دسته‌بندی مشکلات مسئولان مربوطه دعوت می‌شوند که درباره مشکلات و راه‌های حل آنها توضیح بدهندچون اعتقاد این است که مشکلات مردم با هم‌افزایی مسئولان قابل حل است. 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه اگر هر کس جدا جدا برای خودش و طبق قانون و مقررات خودش کار کند کار به جایی نمی‌رسد، افزود: اگر مسئولان دور هم جمع شوند و در یک جلسه هم‌افزایی کنند مشکلات زودتر حل می‌شود و سازمان بسیج سازندگی هم به عنوان مکمل کار حضور دارد. 

وی با تاکید بر اینکه باید در مناطق کمتر برخوردار رفت تا مردم و حقوقشان را مطالبه کنند، بیان کرد: از آن سو مردم  خودشان هم باید مشکلات را پیگیری کنند چراکه هیچ کس بهتر از خودشان نمی‌تواند پیگیری کند و از جانب ما نیز حمایت، کمک و پشتوانه انجام می‌شود.  

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اعتقاد داریم تفاوتی بین شرق و غرب شیراز نباید باشد، گفت: مردم همه مناطق شیراز باید در حقوق شهروندی مانند هم باشند، شهروند درجه یک  و دو نباید باشد چون این نوع تفکر مشکلاتی را به وجود می‌آورد و هدف این بازدیدها و دیدارها برای کاهش فاصله‌ها است و همکاری مسئولان هم در حل مشکلات مردم تاثیر بیشتری دارد. 

وی با بیان اینکه باز کردن گره از کار مسلمانان و مومنان از حج، جهاد و روزه اثرگذارتر است، افزود:  نتیجه این دیدار در جلسه‌ای با حضور یاور شورا و امام جماعت بررسی می‌شود و به شما اطلاع می‌دهند و امیدوارم نتایج مثبت و ارزشمندی داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه بین ماه مبارک رمضان و حضرت بقیه‌الله (عج) رابطه خاصی برقرار است، گفت: در دعای افتتاح بعد از حمد پروردگار که بخش عمده‌ای از این دعا را به خود اختصاص می‌دهد و پس از درود بر پیامبر و تک تک ائمه سراغ امام زمان می‌رود و به طور مبسوط درباره امام زمان در این دعا بحث شده است.  

امام جمعه شیراز بیان کرد: شب‌های قدر مربوط امام زمان (عج) است، صاحب شب قدر امام زمان(عج) است اما ارتباط امام زمان و ماه رمضان مورد غفلت قرار گرفته و کمتر به آن پرداخته می‌شود. 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه ماه رمضان پیوند ما را با امام زمان استوار و محکم می‌کند، عنوان کرد: حیف است که این ایام به نام امام زمان توجه نداشته باشیم صدقه‌ای ندهیم دعایی نکنیم چراکه به برکت وجود امام زمان روزی به خلایق داده می‌شود، به برکت دعای او ما زندگی می‌کنیم و امکانات در اختیار ما است  بنابراین در این ماه باید به یاد ولی نعمت و صاحب نعمت‌مان نیز باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها