ابلاغ دستورالعمل تامین منابع مالی بنگاه‌های تولیدی

دستورالعمل تامین منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی کوچک و متوسط کهگیلویه وبویراحمد ابلاغ شد.
کد خبر: ۸۸۷۶۸۷۸
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان اینکه ابلاغ دستورالعمل تامین منابع مالی بنگاه‌های تولیدیبرهمین اساس اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات به بنگاه های کوچک و متوسط به شرط ایجاد اشتغال و افزایش تولید به زودی آغاز می شود، گفت: این دستورالعمل توسط بانک مرکزی به بانک ها و موسسات اعتباری برای سال 1396 ابلاغ شده است.
مجید محنائی افزود: براساس مفاد این دستورالعمل، اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات به بنگاه های کوچک و متوسط از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بانک ها معرفی و انجام می شود.
وی ادامه داد: بنگاه ها و واحدهای تولیدی و اقتصادی دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی مناسب و بازار فروش می توانند از تسهیلات ابلاغی بهره مند شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: به موجب مصوبه هیأت وزیران، شرکت ها و واحدهای کوچک و متوسط تولیدی، صنعتی و کشاورزی، با شرایط نداشتن بدهی غیرجاری، چک برگشتی، رعایت نسبت مالکانه و مفاد آئین نامه رعایت شاخص های مالی در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک های دولتی به منظور بهره مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی هستند.
وی ادامه داد: مبلغ بدهی های غیرجاری بنگاه های کوچک و متوسط نباید بیش از تسهیلات درخواستی و همچنین سقف چک های برگشتی این بنگاه ها نباید از 25% تسهیلات درخواستی بیشتر باشد.
به گفته محنائی، براساس دستورالعمل بانک مرکزی، بانک های عامل موظفند قراردادهای مربوط به تخصیص زمین توسط شرکت شهرک های صنعتی ایران و همچنین شرکت های تابعه برای اجرای طرح های صنایع روستایی و پروژه های دامداری و آبزیان و زراعت که حسب مورد، موافقت اصولی آنها توسط جهاد کشاورزی صادر شده است را در قبال وثیقه تسهیلات اعطایی بپذیرند.
وی ادامه داد: نرخ سود تسهیلات این دستورالعمل، نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود.
ارسال نظرات