رییس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویر احمد از افزایش 60 درصد کشفیات قاچاق در مسیر ترانزیتی استان خبر داد .
کد خبر: ۸۸۷۶۹۱۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
رئیس پلیس آگاهی استان در نشست کارگروه مبارزه با قاچاق استان گفت: افزایش 60 درصدی کشفیات قاچاقارزش کالاهای قاچاق کشف شده در استان در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۶۷ میلیارد ریال است.
سرهنگ پاکروان با بیان اینکه پلیس صد‌ها خودرو از قاچاقچیان کالا را متوقف کرده است، اظهارداشت: با وجود قرار گرفتن استان در مسیر ترانزیت قاچاق، اما با هوشیاری پلیس امکان قاچاق عمده در استان وجود ندارد و قاچاق به صورت جاسازی‌های کوچک و از طریق خودروهای سواری انجام می‌شود.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در این جلسه نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۲۲ دستگاه خودروی حامل قاچاق با تلاش پلیس استان توقیف و ۳۲۳ قاچاقچی نیز دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شدند.
بهمنی افزود: در سه ماه اخیر ۲۹۰ فقره پرونده قضایی در ارتباط با تخلفات قاچاق کالا در استان تشکیل شده است.
معاون پیشگیری دادگستری استان با اشاره به اینکه ۵۲ مصوبه برای پیشگیری از قاچاق در استان ارایه شده است گفت: مقابله با عرضه و خرید کالای قاچاق خارجی و حمایت از تولیدات داخلی در ادارات پیشگیری از عرضه غیر مجاز سوخت از جمله این مصوبات است.
آسیب شناسی فرایند برخورد با قاچاق ایجاد بانک اطلاعاتی و ارزش گذاری کالاهای کشف شده، نحوه انبار محموله‌های قاچاق از مصوبات امروز کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کهگیلویه و بویر احمد بوده است.
ارسال نظرات