خبرهای داغ:
رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز از تهیه و تدوین نرخ‌نامه کرایه ناوگان حمل و نقل بار در این کلان‌شهر خبرداد.
کد خبر: ۸۸۷۶۹۷۲
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
محسن حدیقه جوانی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: این نرخ‌نامه برای نخستین بار با الگوگیری از نرخ‌نامه حمل و نقل بار کلان‌شهرهایی از جمله مشهد و تبریز تدوین شده که برای تصویب نهایی به شورای شهر شیراز ارسال می‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری همچنین از تدوین شیوه‌نامه تردد مکانی و زمانی ناوگان حمل و نقل بار در شهر شیراز خبرداد و افزود: برای بررسی و تصویب به شورای "همتا" ( شورای هماهنگی ترافیک استان فارس) ارسال شده است.

جوانی خاطرنشان کرد: براساس این شیوه‌نامه محدوده‌ شهری در شیراز به سه بخش قرمز، زرد و نارنجی تقسیم بندی شده و زمان تردد خودروهای باری سبک، نیمه سنگین و سنگین مشخص می‌شود.

وی گفت: امیدواریم شیوه‌نامه تردد مکانی و زمانی خودروهای باری در کلانشهر شیراز تا 6 ماه اول امسال تصویب و اجرایی شود.

جوانی با اشاره به ادامه روند طرح ساماندهی خودروهای باری در شیراز، از شناسایی 78 شرکت توزیع و پخش و رایزنی با این شرکت‌ها برای اخذ پروانه فعالیت خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 5 پروانه فعالیت برای این شرکت‌ها صادر شده و 7 شرکت نیز برای دریافت پروانه اقدام کرده‌اند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: براساس قوانین فعالان حوزه حمل بار درونشهری، باید علاوه بر پروانه کسب که از اصناف دریافت می‌کنند، پروانه بهره‌برداری را نیز از شهرداری اخذ کنند.

جوانی گفت: افراد حقیقی و حقوقی که نسبت به اخذ پروانه بهره‌برداری اقدام نکرده باشند، غیرقانونی نخواهند بود اما در بحث تخصیص سوخت خودروهای دیزلی در آینده با موانعی مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی فعالان در این بخش، گفت: بالغ بر 40 هزار دستگاه خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین در کلانشهر شیراز به حمل بار مشغول است که 20 هزار دستگاه از این ناوگان شناسایی و 6 هزار دستگاه ساماندهی شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز همچنین از آغاز عملیات اجرایی برای احداث 2 توقفگاه خودروهای باری سنگین و نیمه‌سنگین تا پایان امسال در شیراز  خبرداد و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات مربوط به توقف خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در نقاط مختلف معابر شهری، موضوع ایجاد توقف‌گاه‌هایی مناسب برای ساماندهی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرح یاد شده در مرحله مطالعاتی است، گفت: محل احداث یکی از این توقف‌گاه‌ها (پایانه بار) در ورودی شرقی شیراز محدوده پل فسا و دومین توقف‌گاه احتمالا در محدوده شمالغرب و ابتدای جاده سپیدان خواهد بود.

جوانی گفت: وسعت پیش‌بینی شده برای این توقفگاه‌ها که شامل پارکینگ، استراحتگاه، نمازخانه، سرویس بهداشتی، اماکن تجاری عرضه خدمات خودرویی و ... خواهد بود، بین 4.5 تا 5 هکتار است.

وی همچنین از اجرایی شدن طرح مطالعاتی برای مشخص کردن باراندازهای شهری در محدوده مجموعه‌ها و مراکز تجاری برای سوار و پیاده کردن بار توسط خودروهای باربری در شیراز خبر داد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز افزود: برای این منظور تاکنون 30 نقطه از شهر شیراز مد نظر قرار گرفته است و برای نهایی کردن کار منتظر نتایج مطالعات جامع حمل و نقل شیراز هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها