خبرهای داغ:
مدیركل ارشاد فارس تأكید كرد كه باید روحیه نقادی و نقدپذیری نه تنها در کلام بلکه در عمل در سطح جامعه توسط اصحاب رسانه گسترش یابد و نهادینه شود.
کد خبر: ۸۸۷۶۹۹۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
بهزاد مریدی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس  در مراسم «ضیافت اندیشه» و تودیع و معارفه مسئول بسیج رسانه شیراز با یادآوری این نكته كه هویت به سه بخش دینی، انقلابی و ملی تقسیم شده است، گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اواخر دهه ۸۰ پیرامون هویت دینی مباحث زیادی مطرح شد.

وی با بیان اینکه در حوزه هویت ملی ۷ بخش ترسیم شد، افزود: در بخش هویت انقلابی متأسفانه مبانی نظری و شاخص‌سازی آنچنان که باید شکل نگرفته بود به همین دلیل از دهه ۷۰ تاکنون هیچ اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به انتقادهای برخی صاحب‌نظران مبنی بر اینکه بخش دینی در ۱۳ بخش مهندسی جامعه مطرح نشده است، گفت: بنا به نظر یکی از فضلای باتجربه کشورمان، حوزه دین باید در تمامی مباحث جامعه اسلامی ساری و جاری و در تمامی مبانی بنیادهای نظری و عملی مطرح باشد.

مریدی با اشاره به دسته‌بندی‌های مختلف در بسیج از جمله بسیج رسانه، بسیج هنرمندان و غیره، بیان کرد: این دسته‌بندی‌ها به لحاظ ساختاری شاید لازم باشد اما از لحاظ نرم‌افزاری تمام این حوزه‌ها یک هدف واحد را دنبال می‌کنند.

وی درخواستی از اصحاب رسانه استان فارس که به تأسی از مقام معظم رهبری، انقلابی بودن را شاخص اصلی، مهم و مبنایی انقلاب اسلامی می‌دانند، مبنی بر اینکه روحیه نقادی را تقویت کنند، مطرح کرد و افزود: با همکاری سازمان بسیج رسانه استان فارس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌توان این مهم را در فارس نهادینه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه این اتفاق موثر و قدرتمند می‌تواند در شیراز به صورت پایلوت اجرایی شود، گفت: اگر بناست نقدی صورت پذیرد باید این کار توسط دوستانی که به تأسی از رهبر معظم انقلاب، صریح و شفاف بودن، رک بودن و انقلابی بودن را سرلوحه خود قرار داده‌اند انجام شود تا به دنبال آن سعه صدر مدیران افزایش یابد.

مریدی پیشنهاد داد این نقد کردن مسئولان از خود وی آغاز شود و اظهار کرد: باید روحیه نقادی و نقدپذیری نه تنها در کلام بلکه در عمل در سطح جامعه توسط اصحاب رسانه گسترش یابد و نهادینه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها