چهارمین محفل انس و کارگاه حفظ قرآن در سپاه شهرکرد

همزمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، چهارمین محفل انس و دومین کارگاه حفظ قرآن کریم در سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۷۰۹۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به توصیه موکد اهل بیت عصمت و طهارت(علهیم السلام) و تاکید و سفارش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مورد حفظ قرآن کریم، چهارمین محفل انس و دومین کارگاه حفظ قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان با حضور کارکنان پایور و وظیفه و جمعی از بسیجیان این ناحیه در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) سپاه شهرکرد برگزار شد.

سرگرد پاسدار سید محمد جزائری افزود: در این کارگاه که با مربیگری حجت الاسلام اسماعیل زمانپور و برادر غلامحسین فاتحی برگزار شد، ضمن بیان اهمیت و برکات حفظ قرآن برای حاضرین، به تشریح روش های حفظ قرآن نیز پرداخته شد.

جزائری ادامه داد: در این کارگاه، استاد فاتحی، حافظ کل قرآن کریم، ازجمله موارد مهم آداب حفظ قرآن کریم را طهارت(ظاهری و باطنی)، حضور قلب و تمرکز، روبه‌قبله بودن، حفظ حجاب، عمل به قرآن، توسل به قرآن و اهل‌بیت(علیهم السلام) عنوان کرد.

گفتنی است: فاتحی در ادامه با تإکید بر رعایت نکات ضروری درحین حفظ قرآن از جمله داشتن آرامش روحی و روانی، داشتن اعتماد به ‌نفس و ترتیل خوانی را نیز بسیار مهم دانست.

نفر اول مسابقات سراسری اوقاف، از دیگر مقدمات مهم برای حفظ قرآن را مکان و زمان مناسب، نوع کتابت قرآن، صحیح خوانی، درک معنا و مفهوم قرآن، تفسیر، شروع از جزء 30، استفاده از کلاس و شرکت در جلسات پاسخ‌گویی برشمرد.

ارسال نظرات