خبرهای داغ:
مسئول بسیج اساتید استان همدان:

نشانه‌های افول پدیده شوم داعش آشکار شده است/ تاریخ مصرف اندیشه داعش رو به پایان است

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: نشانه‌های افول پدیده شوم داعش آشکار شده و تاریخ مصرف این اندیشه رو به پایان است و ماهیتشان، ماهیت پذیرفتنی نیست و محکوم به زوال است.
کد خبر: ۸۸۷۷۱۱۰
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
نشانه‌های افول پدیده شوم داعش آشکار شده است/ تاریخ مصرف اندیشه داعش رو به پایان است
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر علی طاهری شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز بسیج اساتید که در اردوگاه ابوذر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امام(ره) و شهید دکتر مصطفی چمران اظهار داشت: این حرکت بهانه‌ای برای بازخوانی رسالت بسیج اساتید و فرهیختگان حوزه بسیج شده است.

وی افزود: وظیفه بسیج اساتید در دوره ای که در جهان مرزهای جغرافیایی به نحوی از میان برداشته شده و با گسترش تکنولوژی های جدید و تأثیر برنامه ها در پیشرفت کشور، رسالت‌ سنگینی است.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه امروز مسئولیت ما در مقایسه با سال‌های قبل حساس‌تر و سنگین‌تر است، گفت: با پیدایش دکترین انقلاب اسلامی ایران دنیای غرب و استکبار یک تقابلی را با این پدیده تأثیرگذار در جهان آغاز کرد و به تعبیر آنها جنگ نرم از ناحیه ما شروع شد.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی باوری در جنگ منتشر می کرد که همه موجودیت نظام سلطه را به چالش می کشید و طبیعی بود که صف‌آرایی محکمی در مقابل این ایده شکل گرفت.

طاهری عنوان کرد: همه ما با وجود خود توطئه‌هایی که برای تقابل با این اندیشه وجود داشت را احساس کردیم و توطئه‌هایی که در اطراف ما شکل گرفت و آخرین مهره از این مجموعه و آخرین حلقه از این زنجیره برای مهار کردن انقلاب اسلامی و به زانو درآوردن انقلاب اسلامی است در دنیا پدیده شوم داعش و گروه های سلفی و تکفیری است که قربانیان بسیاری از اسلام و مسلمین گرفته و چهره بسیار خشن از اسلام به جهانیان معرفی کرده است.

* داعش توطئه‌ای بود که با پرورش نظام غرب شکل گرفت

وی در ادامه افزود: داعش توطئه‌ای بود که با پرورش نظام غرب شکل گرفته و همه هدفش ایجاد نفرت و اظهار خشونت نسبت به اسلام و به تعبیر دیگر اسلام‌هراسی بود و با این شیوه از تبلیغ به مبارزه با اسلام پرداختند که خوشبختانه این شیوه نیز مانند شیوه های دیگر نظام سلطه بود.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: نشانه‌های افول این پدیده شوم آشکار شده و امروز ما شاهد هستیم که هر روز پیشروی نیروهای انقلابی در اطراف مرزها و عقب نشینی گروه‌های سلفی و تکفیری بیشتر می شود و تاریخ مصرف این اندیشه رو به پایان است و ماهیتشان، ماهیت پذیرفتنی نیست و محکوم به زوال است.

وی یادآور شد: مسجدی در برلین آلمان با ویژگی خاص افتتاح شده که این ادامه همان روند مبارزه با اسلام ناب و اسلام انقلابی در جهان است و این قطعه ای از پازل اسلام هراسی به صورت نرم است.

*شناخت و تعمق در مبانی دینی اسلام ناب از وظایف اساتید بسیجی است

طاهری عنوان کرد: اگر مردم دنیا از اسلام داعشی، سلفی و تکفیری گریزان بودند بعید نیست که نسبت به دین اسلام اقبال نیز داشته باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: وظیفه ما همانگونه که شهید دکتر «مصطفی چمران» بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فردی بودند که تکلیف شناس، تکلیف محور و وظیفه‌شناس بودند و هر جا احساس تکلیف کردند در آن عرصه حضور یافتند و رسالت ما در تأسی به این شهید سنگین و پیچیده خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: در درجه اول باید مبانی دینی اسلام ناب را با کمی دقت و تعمق و با گستردگی بشناسیم و آنها را به مخاطب انتقال دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم این رسالت را بازخوانی کنیم و آثار حضور آگاهانه و اندیشمندانه را در بین مخاطبان در آینده به روشنی ببینیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات