رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خمین گفت: احیا و اشاعه اندیشه اسلامی در همه زمینه‌های مورد نیاز و ترویج اخلاق اسلامی از مهمترین اهداف تشکیل این نهاد دینی و اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۷۷۱۱۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

حجت‌الاسلام حسن کریمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در نخستین روز از تیرماه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به احساس و نیاز جامعه انقلابی به تشکیلات منسجم برای تبلیغات اسلامی که همه بتوانند به آن مراجعه کنند در تنیرماه 1360 شورای عالی تبلیغات اسلامی تشکیل شد و مورد تائید حضرت امام خمینی(ره) قرار گرفت که در سال 1368 به فرمان امام(ره) به نام سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام داد.

وی با بیان مهمترین اهداف تشکیل این نهاد گفت: این نهاد انقلابی و اسلامی با هدف احیاء و اشاعه اندیشه اسلامی در تمام زمینه‌های مورد نیاز، و تقویت بندگی الهی، ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم به ویژه نسل جوان، دفاع از اصول اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های انقلاب، شناخت توطئه‌های فرهنگی و تبلیغی بیگانگان و تبیین انحطاط و باطل بودن مکتب‌های الحادی و انحرافی، گسترش تبلیغات دینی مردمی و برانگیختن احساس مسئولیت عمومی در قبال اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین در ادامه به مهمترین فعالیت‌های انجام شده توسط این اداره در خمین اشاره کرد و افزود: از 70 معمم سطح شهرستان 23 نفر روحانی مستقر و دائم هستند که در ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی نقش آفرین هستند؛ همچنین به شکل قصلی و در مناسبت‌های مختلف مذهبی مانند ماه محرم و ماه مبارک رمضان از روحانیون مجرب خارج از شهر و استان برای پیام رسانی و تبلیغ درست استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام کریمی تصریح کرد: یرای استقرار روحانی در روستاها باکمک خیرین 14 خانه عالم در سطح شهرستان احداث شده است.

وی افزود: در مجموع تعداد 230 هیئت مذهبی در عزاداری‌های محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورا در سطح شهرستان خمین فعالیت دارند که از این تعداد 180 هیئت مذهبی فعال و شناسنامه‌دار است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین ادامه داد: حمایت و هدایت از این هیئت‌های مذهبی بر اساس سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و فرهنگ ناب محمدی(ص) و اهل بیت(ع) از وظایف این نهاد تبلیغی و دینی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کانون مداحان خمین با 150 نفر عضو شناسنامه‌دار و ثبت شده در سامانه تبلیغات اسلامی و دارای کارت شناسایی است و در طول سال برنامه های آموزشی شامل اصول مداحی، روضه و مقتل خوانی و اخلاق اسلامی با حضور اساتید مجرب برگزار می شود.

خبرنگار فاطمه اکبری

انتهای پیام/

ارسال نظرات