روز قدس می‌تواند به‌عنوان روز وحدت‌بخش جهت همگرایی تمام مسلمانان جهان در برابر توطئه‌های بیگانگان به کار بیاید و ملل مسلمان را باهم متحد سازد.
کد خبر: ۸۸۷۷۲۸۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یک روز خاطره‌انگیز و روزی است که میلیون‌ها روزه‌دار در گرمای طاقت‌فرسای هوا، آتش نفرت خود از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و متحدان او با شعار " الله‌اکبر، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار" فریاد می‌زنند.

روز قدس و مسئله فلسطین یک مسئله جهانی است که باید توسط سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای حمایتی و حقوقی مورد توجه قرار گیرد که این نهادها چشمانشان با پول‌های آمریکایی و صهیونیستی پرشده و این‌ همه کشتار مردم بی‌گناه و ویرانی‌های این رژیم اشغالگر را نمی‌بینند.

دانش‌آموخته کارشناس ارشد مطالعات خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جویبار گفت: روز جهانی قدس جلوه وحدت جهان اسلام و یکپارچگی امت اسلامی در موضوع فلسطین است.

سعید تجری با بیان این‌که امام خمینی(ره) بارها خطر اسرائیل غاصب را گوشزد کرده بود اظهار کرد: بسیاری از کشورهای غیراسلامی امروز پیام امام خمینی(ره) در روز 16 مرداد سال 1358 را دریافت کردند و بر وحشی‌گری و اشغالگری این رژیم صحه می‌گذارند.

کارشناس مسائل خاورمیانه از سازمان‌های حقوقی جهان انتقاد کرد و گفت: تا این حد سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم غاصب و کودک‌کش خیانت به بشریت است.

امام خمینی(ره) امام در روز 25 مرداد 1358 در شهر قم بیان کردند" «روز قدس» یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملت‌هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرت‌هاست. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. و..."

کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت: روز قدس می‌تواند به‌عنوان روز وحدت‌بخش جهت همگرایی تمام مسلمانان جهان در برابر توطئه‌های بیگانگان به کار بیاید و ملل مسلمان را باهم متحد سازد.

کاظم عالی‌بیگی نداشتن وحدت در بین مسلمانان را یک نقطه‌ضعف دانست و افزود: برخی کشورهای به‌ظاهر اسلامی ولی در باطن غیردینی میان مسلمانان جهان اختلاف‌افکنی می‌کنند و سبب تسهیل در کار دشمنان می‌شوند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) روز قدس را روز وحدت مسلمانان در برابر مستکبرین اعلام کرد گفت: امروز برخی کشورهای عربی به‌جای حمایت از فلسطین، در زمین دشمن او بازی می‌کنند و هزینه سنگینی را برای مسلمانان به بار می‌آورند.

عالی‌بیگی از عزم و اراده ملت ایران برای حضور در صحنه مبارزه با استکبار قدردانی و اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران با حضور پررنگ خود در روز جهانی قدس پاسخ محکمی را به رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آن یعنی آمریکا می‌دهند.

 زمانی خواهد رسید که قدرت‌های پوشالی جهان دست از خشونت، کشتار و حمایت از رژیم‌های جنایتکار از جمله رژیم صهیونیستی بکشند و دنیا پر از آرامش، صلح و آماده برای ظهور آن حضرت موعود (عج) شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها