استاد حوزه علمیه قم در جمع کارکنان سپاه ناحیه شهرستان فارسان گفت: دینداری به معنای نهادینه کردن تعالیم و ارزش های دینی در همه ابعاد حیات آدمی است.
کد خبر: ۸۸۷۷۳۲۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، جلسه اخلاق با حضور نیروهای پایور و سربازان وظیفه سپاه ناحیه فارسان در حسینیه الزهرا(سلام الله علیها ) برگزار گردید.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: دین استوارترین ستون حیات مادی و معنوی و امنیت روانی آدمی است, که به او عزت و شرافت می بخشد و نور ایمان و اخلاص را در جانش برمی فروزد و او را از زنجیرهای اسارت های نابخردانه آزاد می سازد.

حجت الاسلام حسینی اراکی افزود: دین داری، نهادینه کردن تعالیم و ارزش های دینی در همه ابعاد حیات آدمی است، که ثمرات بی شماری دارد و در لباس یقین، صبر و تسلیم و رضا، امانت داری، راستی و حیا و پاکدامنی، وفاداری، پارسایی، انفاق و احسان، رحم و عطوفت، مدارا و مهربانی، طاعت و عبادت، جهاد و تلاش... جلوه می کند؛ اما پیوسته عواملی به صورت پیدا و پنهان، دین داری را تهدید می کنند.

وی، ادامه داد: از جمله عواملی که سبب دین گریزی یا تضعیف باورها و اعتقادات می شود و به سستی مردم در انجام تکالیف و وظایف شرعی می انجامد، فقر و تهیدستی است.

استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: این عامل به شدت دین و دینداری را تهدید می کند و نه تنها خطری بزرگ برای دینداری مردم و مانعی جدی در راه عمل به احکام دینی و رشد اخلاقی و تعالی معنوی است؛ بلکه موجب سقوط به ورطه کفر و گمراهی است.

ارسال نظرات