قدس، قبله اول مسلمانان و حرم دوم مسلمین جهان؛ وطن و سرزمین فلسطینیانی است، صهیونیستم بین الملل با همکاری استکبار جهانی آنها را آواره کرده است.
کد خبر: ۸۸۷۷۳۳۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس طی گفتگو با خبرنگار بسیج بیان داشت: از همان نخستین سال های اشغال پاره تن اسلام ، با مقاومت و پایداری و اعتراض مسلمانان و دیگر انسان های آزاده جهان، نهضت مقابله با اسراِئیل و حمایت از فلسطین شکل گرفت.

حجت الاسلام سید مهران کریمپور افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ملت مسلمان ایران به ویژه پس از صدور پیام تاریخی امام امت در سال 1358 مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مساله آزادی قدس شریف را سرلوحه آرمان های خویش قرارداد. از این رو همه ساله راهپیمایی باشکوه و همبستگی ملتهای مسلمان در روز قدس باعث به لرزه در آوردن پایه های سست رژیم جعلی و غاصب اسرائیل شده است.

کریم پور تصریح کرد: مساله قدس و فلسطین را می توان مساله اول جهان اسلام و مهم ترین موضوع سیاست خارجی ایران دانست. به روشنی می توان دریافت که تاثیر مستقیمی در معادلات و روابط دولت ها و نظام بین الملل دارد و در بین همه کشورها، جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهم و استراتژیکی در قبال قدس و سرزمین فلسطین ایفا کرده و خواهد کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری استان خاطر نشان کرد: به طور خلاصه می توان گفت در مکتب امام خمینی (ره) و فرزند خلف ایشان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، روز قدس تنها یک روز نمادین و یا یک حرکت شعاری نیست و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی منوط به برگزاری هرچه باشکوه تر و هدفمند آن است.

وی، گفت: در این مکتب کارکردهای ویژه ای برای این روز راهبردی پیش بینی شده است، که مسیر تحقق اهداف اسلام ناب و انقلاب اسلامی را هموار می سازند، که از آن جمله اند:

1.رهایی قدس شریف 2.بیداری اسلامی 3.احیای اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) 4.یکپارچگی و وحدت مسلمین 5.یکپارچگی و هم افزایی مستضعفان در مواجهه با نظام سلطه.

وی، در پایان از آحاد ملتهای مسلمان بویژه جامعه عشایری، مردم غیرتمند و سلحشور استان چهارمحال و بختیاری دعوت کرد طبق سال های گذشته و پرشورتر از پیش، با توجه به حوادث منطقه غرب آسیا، در راهپیمایی روزقدس حضور پیدا نمایند.

ارسال نظرات