بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به مناسبت روز قدس:

قدس نقطه فرود محمد از عروج به ملکوت، قبله پیشین و قلب تپنده مسلمانان می باشد

قدس نقطه فرود محمد از عروج به ملکوت، قبله پیشین و قلب تپنده مسلمانان و محراب نیایش های خونین حق جویان فلسطینی بوده است.
کد خبر: ۸۸۷۷۳۵۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به مناسبت روز قدس آمده است:

قدس، فصل مبارزات خونین تاریخ "مقاومت اسلامی” است که برگ برگ آن، یادمان فریادی بی کرانه، مظلومیتی بی مرز و حماسه ای ماندگار از ایثار، شجاعت و شهادت است. نور توحید و خداپرستی از افق سرزمین قدس، مهد ظهور و پرورش پیام آوران بزرگ خدا، روشنگر بشریت و پیروان راستین ادیان ابراهیمی در طول تاریخ بوده است؛ قدس نقطه فرود محمد از عروج به ملکوت، قبله پیشین و قلب تپنده مسلمانان و محراب نیایش های خونین حق جویان فلسطینی بوده است.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی با دور‌اندیشی و آینده نگری و با اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، برای همیشه خواب راحت را از چشم زورگویان جهان ربود و بارقة امیدی شد نه تنها برای ملت مظلوم فلسطین، بلکه برای همه مستضعفین و ستمدیدگان جهان. آن امام همام با این فرمان ابدی خود، مرزهای جغرافیایی را در هم شکست و بار دیگر امت اسلامی را متحد ساخت به امید آن روزی که قبله اول مسلمین به دست مسلمانان آزاد مرد، آزاد شود.

حضرت امام خمینی(ره) با نامگذاری و اعلام روز جهانی قدس، یک تکلیف اسلامی _ انسانی را برای همه مسلمانان و مردم آزاده جهان یادآور گردید، تا با برگزاری گسترده این مراسم؛ ضرورت حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین را در تمام نقاط جهان به عنوان نمادی از مقابله با ظلم، اشغالگری، تروریسم دولتی و تبعیض نژادی با تاکید بر تحقق آزادی و عدالتخواهی تثبیت نموده و در تاریخ جهان ماندگار سازند.

در این میان آمریکا و دیگر حامیان رژیم صهیونیستی در طول سال‌های گذشته، تلاش کردند تا با کوچک شمردن مساله قدس، آن را مساله‌ای عربی یا ملی نشان دهند و امروز نیز می‌کوشند تا با بحران‌سازی در منطقه از جمله ایجاد جنگ های نیابتی در سوریه ،عراق و افغانستان و... بر پا نمودن خلیفه تکفیری و دروغین داعش و سوق دادن افکار عمومی به این ننگ ، قضیه فلسطین را از اولویت اول جهان اسلام و منطقه خارج کنند، ولی باید بداند پیام روشن مقاومت فلسطین این است که وحدت و همدلی مردم و رهبران فلسطین و مقاومت و پایداری آنان در برابر اشغاگران، تنها راه نجات بخش امت بوده و بر جهان اسلام و همه ملت‌های آزادیخواه است تا از مقاومت فلسطین که در نبردی نابرابر با تروریسم دولتی و نژادپرستی رژیم اشغالگر قدس مشغول است، بیش از پیش حراست و حمایت نمایند.

ملت ما امسال در حالی روز جهانی قدس را گرامی می‌دارد که مجلس شورای اسلامی کشورمان مورد حملات وحشیانه و در عین حال کودکانه داعشی های هم پیمان و دست پرورده رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار گرفته و تعدادی از هموطنان بی گناهمان به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

امسال نيز چون سالیان گذشته اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ضمن گرامي داشت ياد و خاطر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خمیني(ره) پرچمدار مبارزه با ظلم و ظالم در جهان معاصر، که در روز شانزدهم مرداد سال ۱۳۵۸، آخرین جمعه‌ ماه رمضان هر سال را روز جهانی قدس نامیدند و همه‌ی مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان را به پاسداری از قداست قدس و بزرگ‌داشت آن فراخواندند و با تعمیم آن به روز همگرایی جهان اسلام در دفاع از فلسطین و مستضعفین جهان فرمودند: "روز قدس یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابلة مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابلة ملتها ، در مقابل ابرقدرتهاست، روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا کرد، روز قدس روزی است که باید به همة ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطرة شما، به واسطة عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است.”

از مردم فهيم، آگاه و عدالت طلب ايران اسلامي علی الخصوص مردم ولایتمدار زنجان دعوت مي‌نمايد با حضور گسترده و پرشور در راهپيمايي روز قدس، پاسخ قاطعانه‌اي به شيطنت‌هاي رژيم اشغالگر قدس و مدعيان دروغين دموكراسي و حقوق بشر داده و نشان دهند كه آرمان آزادي قدس شريف و فلسطين عزيز را هرگز فراموش نخواهند كرد و ازخداوند منان در این ماه کرامت می خواهیم، ما را از زمره کسانی قرار دهد که لایق شرف و آزادی باشیم.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ؛ شرکت در راهپیمایی روز قدس و بزرگ داشت آن را وظیفه شرعی می داند و معتقد است این حضور یک نمونه از مبارزه فرهنگی با دشمن غاصب به شمار می آید و در آستانه روز جهانی قدس به نیابت از استادان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه ، جنایت اشغالگران و حامیان غربی آنان را محکوم کرده و ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، همگام با ملت شریف و روزه دار ایران اسلامی به ویژه مردم متدین زنجان در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس شرکت نموده و تنفر و انزجار خود را از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی به گوش جهانیان می رساند.

ارسال نظرات