مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

مساعدت هفت میلیارد و 555 میلیون ریالی خیران زنجانی درقالب طرح های مختلف به کمیته امداد

کد خبر: ۸۸۷۷۳۸۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای توسعه مشارکت های مردمی در برنامه های محرومیت زدایی این نهاد است ، گفت : حضور و مشارکت مردم در برنامه های کمیته امداد در بخش های مختلف موجب زمینه سازی برای خدمات رسانی به خانواده های تحت حمایت این نهاد بر اساس نیاز های موجود دراین خانواده ها می شود.

هدایت صفری با تاکید براینکه باید با فعالیت اثر بخش در حوزه های مختلف زمینه مشارکت خیران در برنامه های محرومیت زدایی این نهاد بیش از پیش فراهم شود ، افزود : توفیق در کار رسیدگی اثربخش به خانواده های تحت حمایت با رویکرد مردمی و افزایش مشارکت مردم در برنامه های کمیته امداد نیازمند داشتن نگاه ارزشی به کار است .

وی با اشاره به اینکه مردم استان زنجان در انجام مسئولیت های اجتماعی به ويژه در کار رسیدگی به امور نیازمندان همواره ثابت کرده اند پای کار هستند ، تاکید کرد : وظیفه ما در کمیته امداد این است که با تبیین صحیح نیازهای خانواده های تحت حمایت و استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه کارهای خیر در استان زمینه سازی لازم برای مشارکت حداکثری خیران در برنامه های این نهاد را فراهم کنیم .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه گزارشی از فعالیت های انجام شده در ماه رمضان ارائه کرد و افزود : مردم نیکوکار استان زنجان مبلغ هفت میلیارد و 555 میلیون ریال در قالب طرح های مختلف به این نهاد در ماه رمضان مساعدت کرده اند .

وی از افزایش 173 درصدی مشارکت خیران در بخش های مختلف درپایان دهه دوم ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد : حضور و مشارکت خیران در برنامه های کمیته امداد در ماه رمضان نشان از اعتماد مردم به این نهاد است و باید با فعالیت اثر بخش خود در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف زمینه افزایش اعتماد مردم به این نهاد را فراهم کنیم .

صفری یکی از شاخص های اثر گذار در افزایش اعتماد مردم به این نهاد را بستر سازی برای دیدار خیران از خانواده های تحت حمایت این نهادو خدمات کمیته امداد در بخش های مختلف به جامعه هدف عنوان کرد و ادامه داد : با دیدار خیران و مسئولان از خانواده های تحت حمایت و مشاهده مشکلات آنها از نزدیک همدلی و همبستگی بیشتری در حوزه رسیدگی به نیازمندان در جامعه شکل خواهد گرفت .

وی به نقش روحانیت در تبیین موضوع و نهادینه کردن فرهنگ نو عدوستی و انفاق و احسان و نیکوکاری در جامعه به عنوان یک مولفه اثر گذار در افزایش اعتماد خیران به این نهاد اشاره کرد و گفت : رسانه های جمعی به ویژه صداوسیما ، خبرگزاریها و جراید نیز نقش بسیار مهمی در گفتمان سازی فقرزدایی در جامعه در بین عموم مردم دارند .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به فضاساری انجام شده از طریق برنامه تلویزیونی ماه عسل برای جذب حامیان طرح محسنین نیز اشاره کرد و افزود : فضای بسیار مناسبی برای مشارکت خیران در برنامه های کمیته امداد به ویژه طرح محسنین ایجاد شده است و باید با برنامه ریزی و فعالیت اثربخش بهره برداری لازم ازاین فضا به نفع جامعه هدف کمیته امداد استان انجام شود .

وی از برنامه ریزی برای جمع آوری زکات فطره در عید فطر امسال با محوریت دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد استان خبردادو تصریح کرد : جمع آوری زکات فطره امسال با محوریت مساجد استان و در قالب طرح مسجد محوری انجام خواهد شد و پیش بینی شده است در تمامی مساجد استان این اقدام از طریق دبیرخانه شورا یزکات انجام شود.

صفری همچنین یاد آور شد: براساس نظر مراجع تقلید درخصوص زکات فطره و با هماهنگی های انجام شده با بانک های عامل کلیه مبالغ جمع آوری شده از محل زکات فطره در همان روز عید فطر به حساب مددجویان تحت حمایت کمیته امداد واریز خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار