امام جمعه شهرستان کمیجان گفت: مبارزه با منکرات و ترویج معروف‌ها از وظایف همه آحاد مردم و مسئولان است به‌گونه‌ای که بر هر مسلمانی واجب است که در این راه به تکالیف خود عمل کند.
کد خبر: ۸۸۷۷۴۲۴
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دومین دوره آموزش مقدماتی شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات اصناف و هیئت‌های مذهبی با عنوان طرح «یاوران معروف» برگزار شد.

حجت‌الاسلام مقدسی‌پور امام جمعه شهرستان کمیجان در این دوره آموزشی به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن واسلام پرداخت و گفت: مبارزه با منکرها و ترویج معروف‌ها رسالت همگانی است.

وی افزود: خداوند متعال می‌فرماید "اگر مسلمانی مورد ظلم قرار بگیرد و از مسلمانان طلب کمک کند وظیفه مسلمین است که به کمک او بروند. دفاع از مظلوم واجب است".

امام جمعه شهرستان کمیجان تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این زمینه می‌فرمایند «البته امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های گوناگونی دارد که باز مهمترین آن حوزه مسئولان است یعنی شما باید ما را به امر به معروف و نهی از منکر وادار کنید، مردم باید از مسئولان کار بخواهند این مهمترین حوزه است»، ما نباید برای اجرایی کردن این فریضه از هیچ تلاشی فروگذار کنیم.

حجت‌الاسلام مقدسی‌پور ادامه داد: امر به معروف و نهی ازمنکر منحصر به قشر یا گروه خاصی نیست و طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده این واجب الهی باید علاوه بر عموم مردم در سطح نخبگان و دولتمردان هم تحقق یابد.

امام جمعه شهرستان کمیجان با بیان اینکه رفتار و کردار پیامبر اکرم(ص) موجب مسلمان‌ شدن یهودیان می‌شد، گفت: امروزه در جامعه‌ وظیفه ما این است که منادی آموزه‌های اسلامی باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقویت ریشه‌های نظام را در گسترش امربه معروف و نهی از منکر مؤثر است و مبارزه با منکرات و ترویج معروف‌ها از وظایف همه آحاد مردم و مسئولان است به‌گونه‌ای که بر هر مسلمانی واجب است که در این راه به تکالیف خود عمل کند.

سرهنگ پاسدار رشید اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان و دبیر ستاد شورای امر به معروف و نهی ازمنکر شهرستان کمیجان در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی گفت: دوره آموزشی مقدماتی امر به معروف و نهی از منکر در دو دوره 4 ساعته برای کارکنان ادارات و کارخانجات اصناف و هیئت‌های مذهبی با عنوان طرح «یاوران معروف» برگزار شد.

وی افزود: مرحله اول این دوره آموزشی سال گذشته برگزار شد و امسال نیز مرحله دوم آن در حال برگزاری است. هدف از برگزاری این دوره آموزشی توانمندسازی کارکنان و احیای فریضه امر به معروف و نهی منکر است و در پایان این دوره گواهی‌نامه آموزشی به شرکت‌کنندگان اهداء خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات