خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان:

11 میلیارد و 650 میلیون ریال در قالب هزینه ازدواج به نیازمندان پرداخت شد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: 11 میلیارد و 650 میلیون ریال در قالب کمک هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج در اختیار نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۷۷۴۲۸
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶


به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان، علی عرب، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه 537 نفر از نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت، زندگی مشترک خود را در سال 95 آغاز کرده‌اند، گفت: 11 میلیارد و 650 میلیون ریال در قالب کمک هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج در اختیار نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت قرار گرفت تا آنان بتوانند با برپایی ازدواج آسان و ساده زندگی مشترک خودرا آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع مبالغ هزینه شده در کمک هزینه ازدواج نیازمندان، دو میلیارد و 650 میلیون ریال توسط سه هزار و 500 نیکوکار در قالب طرح «کوثر»، برای تأمین جهیزیه نوعروسان و هدیه ازدواج فرزندان ذکور تحت حمایت، طی سال 95، مساعدت شده است، افزود: 317 نوعروس و 220 نفر از فرزندان ذکور تحت حمایت کمیته امداد با دریافت کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج، طی سال 95 راهی خانه بخت شده اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه هم اکنون 23 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان در انتظار دریافت جهیزیه هستند،گفت: از خیران و نیکوکاران خواستاریم تا با مساعدت‌های خود، کمیته امداد را در فراهم کردن زمینه‌های ازدواج آسان نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت، بیش از پیش یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه 16 نفراز فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت نیز متقاضی دریافت هزینه ازدواج هستند، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته‌ امداد از اعطاء کمک هزینه‌ تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت ترویج سنت‌های حسنه اسلامی است.

علی عرب با بیان اینکه ترویج ازدواج آسان در بین مددجویان تحت حمایت از جمله فعالیت‌های مهم کمیته امداد است، گفت: در سال 95، تمامی پرونده های در انتظار دریافت جهیزیه و وسایل مورد نیاز زندگی نوعروسان و فرزندان ذکور، صفر شده است.

وی با اشاره به اینکه 31 نفر از نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های ساکن در مناطق محروم با دریافت 460 میلیون ریال کمک هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند، افزود: مناطق محروم در اولویت خدمت رسانی کمیته امداد قرار دارند که امید است با تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و نیکوکاران بتوانیم اقدامات قابل توجهی را در این مناطق به انجام رسانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها