خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: دفاع از فلسطین، دفاع از جهان اسلام است و رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید بر شرکت در راهپیمایی روز قدس تاکید دارند.
کد خبر: ۸۸۷۷۴۷۹
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
دفاع از فلسطین دفاع از جهان اسلام است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در ابتدای جلسه درس تفسیر قرآن که در مجتمع عالی فقه برگزار شد، با اشاره به ضرورت شرکت در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: شرکت در این راهپیمایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید بر شرکت در راهپیمایی روز قدس تاکید دارند.

وی ادامه داد: ده‌ها سال پیش سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها اشغال شد و ما وظیفه داریم که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم چرا که فلسطین نماد مظلومیت جهان اسلام است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه کشورهای اسلامی اکنون دچار دزدی، غارت و چپاول شدند افزود: دفاع از فلسطین، دفاع از جهان اسلام است.

آیت‌الله اعرافی حفظ خط مقاومت را مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید دانست و تصریح کرد: در راهپیمایی روز قدس شاهد تجلی وحدت و مکتب قرآن، اسلام، اهل‌بیت(ع) هستیم و حضور در این راهپیمایی اوج حضور در مقابل جریان‌های تکفیری و استکباری است.

وی ادامه داد: در منطق اسلام عید، شادی و طراوت است، اما این شادی از نوع شادی‌های صرف نیست، عیدهای فطر و قربان در مدار عبودیت و بندگی خداوند است و کسانی که مراتب سلوک را در این عرصه طی کنند و به قله‌های معنویت برسند، به عید خواهند رسید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: شکل ظاهری عید فطر این است که تکمیل کننده ماه مبارک رمضان است، اما این عید یک باطن قدسی و ملکوتی دارد، اگر توانستیم مشعل دین را در ماه مبارک رمضان روشن کنیم، در آن صورت عید فطر برای ما عید خواهد بود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به طلاب خارجی جامعه المصطفی اظهار کرد: اکنون طلبه‌هایی از 130 کشور در این نهاد تحصیل می‌کنند، یکی از افتخارات جامعه المصطفی این است که حرکت قرآنی دارد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت در 20 محور قرآنی در کشور بودیم.

وی ادامه داد: باید به آنچه که در زمینه قرآن انجام دادیم، قانع نباشیم، قرآن باید در روح و جان ما تجلی پیدا کند و باید به فرهنگ قرآنی التزام داشته باشیم. ترجمه‌های قرآنی اکنون بیشتر از 100 زبان نیست و باید این کتاب آسمانی به زبان‌های دیگر ترجمه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: باید تفاسیر ترتیبی و موضوعی قرآن به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر شود و باید مرزهای دانش قرآنی به سمت علوم نظری، انسانی و طبیعی توسعه پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید طلاب جامعه المصطفی افق‌ها را در زمینه علوم قرآنی دنبال کنند و برگزاری جلسات درس تفسیر اساتید بزرگی همچون آیت‌الله سبحانی در این راستا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها