خبرگزاری بسیج: قلب حاج حسین مهدی نیا، با او سر ناسازگاری گذاشته بود و حاج حسین را همراهی نمی کرد؛ او که تمام عشق و افتخارش مداحی برای اهل بیت بود، مدتی به علت بیماری قلبی در خانه بستری شده بود و توفیق حضور در حرم سیدالکریم و عرض ارادت به ایشان را پیدا نمی کرد.
کد خبر: ۸۸۷۷۵۳۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ یک روز حاج حسین، در خانه نشسته بود که متوجه شد کسی در خانه را می زند، بلند شد و به سمت حیاط رفت، در خانه را که باز کرد، دید آقایی نورانی و خوش سیما جلوی در ایستاده است، حاج حسین سلام کرد و گفت: حاج آقا بفرمائید داخل! مرد رو به حاج حسین کرد و گفت: شنیدم مریض شده ای! تو که به دیدن ما نمی آیی این بود که ما آمدیم به دیدن شما. حاج حسین از مرد پرسید: ببخشید حاج آقا من شما را نمی شناسم؛ شما کی هستید؟ آقا فرمودند:« من عبدالعظیم» هستم.

مهدی نیا، با شور و شعف خاصی اینها را تعریف می کند و می گوید: وقتی از خواب بیدار شدم؛ از یک سو خوشحال بودم که آقا سیدالکریم به من نظر دارد و ناراحت بودم که چرا از خواب بیدار شدم و دوست داشتم اصلا از خواب بیدار نمی شدم و هم صحبتی با آقا لذت می بردم.  

پدر و پدر بزرگ و جد در جد حسین مهدی نیا، (رئیس هیات حضرت موسی ابن جعفر(ع) شهرری)، مداح بوده اند؛ اما او خود را خادم، جاروکش و نوکر اهل بیت و دوستداران خاندان پیامبر می داند. حاج حسین، سال 1320 در شهرری به دنیا آمده است و 58 سال افتخار خدمت به این هیات و آستان حضرت سیدالکریم(ع) را در کارنامه خود دارد.

مهدی نیا، می گوید: شب های جمعه بعد از قرائت دعای کمیل کمی برای حاضران صحبت می کنم، سپس سفره احسان پهن می شود و مهمانان اهل بیت آبگوشت صل علی میل می کنند. همچنین از اولبین روز تا آخرین روز ماه مبارک رمضان، روزه داران افطاری میهمان خوان ائمه معصوم هستند که هر شب انوع غذاها از جمله: خورشت قیمه، کرفس، بادمجان، قیمه بادمجان، مسما بادمجان، فسنجان، باقالی پلو با مرغ و... طبخ و توزیع می شود.

 شب های اول تا هفتم  محرم و ایام تولد یا شهدات ائمه معصوم برنامه های مختلف در این هیات برگزار می شود. 

همه جور آدمی در این هیات می آیند؛ از کارتن خواب و معتاد گرفته تا آدم حسابی و مسئولان، روحشان را در این هیات تازه می کنند.

خدا را شکر هیچ وقت لنگ نمانده ایم؛ خدا خودش می رساند، هیات اگر بانی نداشته باشد خودمان خرج می کنیم. هدف جمع کردن عده ای از مردم و اقشار مختلف در این محل است شاید یک حدیث در اینجا بشنوند، تلنگری بخورند، بکار بگیرند و خود را بسازند؛ شاید به برکت آن خداوند دست ما را هم بگیرد.

 

 

ارسال نظرات