خبرهای داغ:
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند:

اهدا عضو جوان نهاوندی به 3 بیمار نیازمند جانی دوباره بخشید

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: خانواده داغدار مرحوم «علی مولوی» اهل روستای وشت از توابع شهرستان نهاوند با اهداء عضو بدن جوان 45 ساله خود به 3 نفر زندگی دوباره بخشیدند.
کد خبر: ۸۸۷۷۶۳۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
دکتر مومنعلی دارابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت:خانواده داغدار مرحوم «علی مولوی» اهل روستای وشت از توابع شهرستان نهاوند با اهداء عضو بدن جوان 45 ساله خود به 3 نفر زندگی دوباره بخشیدند.

وی با بیان اینکه چند روز پیش پزشکان مرگ مغزی این جوان را تأیید کردند، گفت: با اعلام مرگ مغزی این جوان، پزشکان با خانواده داغدار این جوان ناکام صحبت ودر این شرایط از خانواده بیمار درخواست انجام کاری بزرگ و باقیات ‌صالحاتی برای بیمار شدند که خانواده ایشان موافقت کردند تا با اهدای عضو عزیزشان یادگاری از ایشان در این دنیا داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوندبا بیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی یک تا هشت نفر را از مرگ حتمی نجات می دهد، گفت: خانواده مرحوم «علی مولوی»با اهداء اعضای بدن جوان 45 ساله خود به 3 نفر زندگی دوباره ای بخشیدند.

وی بیان داشت:اهداء عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است و این ایثار نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی هربیشتر و بهتر به مردم است.

دارابی با اشاره به مراحل اهداء عضو خاطرنشان کرد: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان بیمارستان‌ها و تایید پزشک قانونی به عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار