خبرهای داغ:
یادداشت

امام خمینی(ره) و ترسیم استراتژی نابودی رژیم صهیونیستی

تحول رژیم صهیونیستی مطلبی است که قدرت‌های جهانی قصد دارند به وسیله‌ی رسانه‌هایشان به کشورهای جهان سوم به ویژه مسلمانان القاء کنند. شعارهایی که در فتنه سال 88 داده شد از جمله " نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" از آن جمله است که متاسفانه بعضی از افراد فریب خورده داخلی در کشور آن را مطرح کردند.
کد خبر: ۸۸۷۷۷۲۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
امام خمینی(ره) و ترسیم استراتژی نابودی رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مواضع حضرت امام خمینی(ره) در برابر رژیم صهیونیستی غاصب آن قدر مشخص و روشن است که نیازی به توضیح پیدا نمی‌کند اما افکار و اندیشه‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی برای عده‌ای در درون جامعه نیاز به تذکر و یادآوری دارد.

موضع امام راحل در تمام مراحل زندگی و مبارزات خویش چه آن زمان که در قم قبل از سال 42 حضور داشتند چه به هنگام تبعید و چه آن زمان که به ایران بازگشتند و بنیان‌‌گذار نظام جمهوری اسلامی شدند در همه مقاطع زمانی در برابر رژیم صهیونیستی غاصب نه فقط هیچ گونه تغییری نیافت بلکه با قدرت به حمایت معنوی و مادی از قیام مردم فلسطین در برابر صهیونیست‌ها همت گمارد.

امام خمینی(ره) موضع اصولی برابر وجود رژیم اشغالگر قدس داشتند و آن این بود که ابرقدرت‌ها در قبله نخست مسلمانان با سیاستی مزورانه، یهودیان صهیونیست را همچون خنجری در قلب مسلمین فرو برده‌اند و قصد تثبیت و به رسمیت شناختن این مولود نامبارک توسط کشورهای اسلامی را دارند.

وظیفه مسلمانان است که با تمام توان و قدرت خود در راستای محو و نابودی کامل رژیم صهیونیست حرکت کنند، همانطور که حضرت امام خمینی(ره) نیز فرمودند: «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود».

در بررسی سیر نظرات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پیرامون مسائل سیاست خارجی و اصولی که ایشان برای انقلاب و نظام اسلامی تعیین و تبیین کردند، موضوع «حرکت قاطع در راستای محو اسرائیل» جایگاه خاصی دارد که باید امروزه این موضوع مورد توجه و دقت بیشتری قرار گیرد.

*بزرگترین جرم رژیم شاه اجرای برنامه‌های اسرائیل بود

یکی از انگیزه‌های قیام امام(ره) و مردم در 15 خرداد سال 42 علیه شاه و دستگاه حاکم بر کشور سلطه یافتن رژیم صهیونیستی بر برنامه های ایران بود. وضعیت رژیم پهلوی به شکلی بود که امام(ره) را از نفوذ و سلطه رژیم اشغالگر قدس بر منافع و مصادر امور ایران نگران کرده بود به همین علت ایشان طی هشدارهای مکرر در همان زمان به این موضوع تاکید می‌کردند و می فرمودند: «آقایان باید توجه فرمایند که بسیاری از پست‌های حساس به دست این فرقه است که حقیقتا عمال رژیم صهیونیستی هستند، خطر این رژیم برای اسلام و ایران بسیار نزدیک است، پیمان با رژیم صهیونیستی در مقابل دول اسلامی یا بسته شده یا می‌شود لازم است علمای اسلام و خطبای محترم سایر طبقات را آگاه فرمایند که در موقعش جلوگیری کنیم».

این قبیل افشاگری‌های امام راحل تا زمان تبعید ایشان از ایران به ترکیه از 13 آبان ماه 1342 بی‌وقفه ادامه داشت.

پس از تبعید شاید عده‌ای گمان می‌کردند که شیوه برخورد امام خمینی (ره) ملایم و آهسته خواهد شد اما برخلاف این تصور نه فقط افشاگری علیه شاه و سیاست‌های رژیم وابستش ادامه یافت بلکه با روش افشای سیاست‌های صهیونیست‌ها در کل کشورهای اسلامی آهنگی تندتر و پرشتاب به خود گرفت.

بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در دوران تبعید خود خطر رشد و پا گرفتن رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی در پیکر کشورهای اسلامی را مهم‌ترین خطری که هویت دینی مسلمین را تهدید می‌کند، ذکر کردند.

حضرت امام خمینی(ره) از طرف دیگر به حمایت از مجاهدان فلسطینی که برای استرداد زمین‌های اسلامی دست به مقاومت مسلحانه زده بودند، می‌پرداختند و سخن تاریخی حضرت امام(ره) که فرمودند: «روز قدس، روز اسلام است» به خوبی موید این مطلب است.

پیام‌ها، سخنرانی‌ها و نامه‌های امام(ره) مملو از موضع‌گیری‌های جدی نسبت به مسئله‌ فلسطین اشغالی و شیوه برخورد قاطع با صهیونیست‌ها و یهودیان حاضر در فلسطین است. اگر مدعی شویم که سراسر زندگی مبارزاتی امام خمینی(ره) قبل و بعد از انقلاب بر محور مبارزه برای نابودی رژیم صهیونیستی و عمال آن استوار بوده، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

*مواضع امام(ره) علیه رژیم صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی

پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر دستاوردهای فراوانی که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای ملت ایران داشت ضربه مهلکی بر برنامه‌های منطقه و جهانی استعمارگران در ارتباط با شناسایی و تثبیت رژیم صهیونیستی وارد کرد.

شاه به عنوان مهره سرسپرده‌ای که ایران را جزیره ثبات برای آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواست، با مقاومت‌های مردمی روبه رو شد که به واسطه اجرای سیاست‌های رژیم دین و اعتقادات مذهبی و ملی خویش را در خطر نابودی دیدند.

پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها موجب ضربه وارد شدن بر چنین طرحی گردید بلکه با توجه به رهنمودهای رهبر سازش ناپذیرش، اقدامات عملی در این رابطه انجام شد.

رابطه ایران اسلامی نه فقط با رژیم صهیونیستی قطع شد و سفارتخانه آن به سفارت فلسطین انقلابی تبدیل an بلکه به امر امام(ره) دولت موقت موظف به قطع رابطه با مصر به دلیل آنکه با قبول پیمان خائنانه کمپ دیوید عملا رژیم صهونیستی را به رسمیت شناخته بود شد.

نشان دادن راه صحیح مبارزه به فلسطینی‌ها و متوجه ساختن سران فلسطینی از دام‌هایی که قدرت‌های بزرگ برای انحراف آنان از مسیر صحیح مبارزه تدارک دیده بودند از جمله اقدامات مهم امام(ره) در راستای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس به شمار می‌آید.


* فراموشی مواضع حضرت امام خمینی(ره) توسط عده‌ای محدود

نکته‌ای که لازم است به آن اشاره شود این است که متاسفانه بعضی‌ها در داخل کشور عنوان می‌کنند با توجه به فراگیری جهانی سیاست تنش‌زدایی و نیز برقراری نظم نوین جهانی وضعیت و موقعیت رژیم صهیونیستی دچار تغییر و تحولاتی شده است.

این همان مطلبی است که قدرت‌های جهانی قصد دارند به وسیله‌ رسانه‌هایشان به کشورهای جهان سوم به ویژه مسلمانان القاء کنند. شعارهایی که در فتنه سال 88 داده شد از جمله " نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" از آن جمله است که متاسفانه بعضی از افراد فریب خورده داخلی در کشور آن را مطرح کردند.

مواضع بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری در قبال مسئله فلسطین و رژیم غاصب صهیونیستی ما را بر آن می‌دارد که چنین طرز تفکری در درون جامعه اسلامی باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

از طرفی در چنین اوضاع و احوالی حضور برخی افراد در پست‌های حساس که معتقد به نظر امام(ره) و مقام معظم رهبری در مورد محو و نابودی کامل رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار نباشند، نه تنها چهره‌ انقلاب را در نزد مسلمانان و مستضعفان عالم مخدوش می‌نماید بلکه خدایی نکرده موجب تخطی از اوامر امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در این ارتباط و قرار گرفتن در چهارچوب نظم جهانی مطلوب ابرقدرت‌ها یعنی حرکت در راستای شناسایی و تثبیت رژیم صهیونیستی غاصب یا حداقل بی‌تفاوتی در برابر آن می گردد. اقدامی که متاسفانه در راستای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفت.

کوتاه سخن و نتیجه آن که با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی با شرکت در راهپیمایی روز قدس توسط مسلمانان در سراسر دنیا نشان خواهیم داد که هم چنان پایبند و متعهد به فرامین و فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع فلسطین هستیم و لحظه‌ای از مواضع ارزشی، انقلابی و اسلامی خود کوتاه نخواهیم آمد.

«من در طی سالیان دراز خطر رژیم اشغالگر قدس را گوشزد مسلمین نمودم و من از عموم مسلمین جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این رژیم غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.» (صفحیه امام جلد 9 صحیفه 267)

یادداشت: سید حسن حسینی نوده



ارسال نظرات