حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد، تقویت قدرت دفاع ملی را از اصول لایتغیر جمهوری اسلامی دانست.
کد خبر: ۸۸۷۷۷۶۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که برای سخنرانی در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس به شهرکرد سفرکرده بود، در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، پیرامون بحث نقش انقلاب اسلامی در برابر توطئه های استکبار و ارتجاع منطقه به ایراد سخن پرداخت.

تجزیه جغرافیای جهان اسلام از توطئه های نظام استکبار است

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، با تشکر از حضور روزه داران در مراسم باشکوه راهپیمایی روز قدس، گفت: سروران عزیز عنایت دارید در این 150سال تاریخ معاصر، نظام استکباری چند حلقه را برای تسلط بر منطقه غرب آسیا و تسلط بر جهان اسلام و جریان انرژی و مقابله با حرکت جهانی اسلام در دستور کارش قرار داد.

وی، افزود: اولین حلقه ای که دشمن در صدد اجرای نقشه خود بود، تجزیه جغرافیای جهان اسلام بود. از امپراطوری عثمانی تا آخرین حلقه تجزیه سودان، امروز هم ما می نییم که دشمن درصدد تجزیه عراق و سوریه است.

مهره سازی از توطئه های استعمار نو می باشد

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: دومین حلقه توطئه آمریکا چهره سازی، مهره سازی و رهبر سازی بود. دیگر استعمار کهنه جایش را به استعمار نو داد و دشمن درصدد برآمد عناصری را با یونیفرم ملی بر کشورها مسلط کند و منافع را ببرد. فیصل را در عراق، آتاتورک را در ترکیه و رضاخان را در ایران، همچنان این نقشه ادامه دارد. آنچه که در عربسان در حال شکل گیری است، بعد از 80 سال همه قرار مدارها را به هم ریختند و یک جوان 31 ساله را بعنوان پادشاه دارند تعیین می کنند، یا آنچه که در مصر اتفاق افتاده یا در کشورهای دیگر، در تداوم این نقشه است.

اختلاف فرقه ای و مذهب سازی از توطئه های استکباری است

وی، گفت: سومین حلقه حرکت دشمن، اختلاف فرقه ای است در جهان اسلام. نه تنها بین سنی و شیعه اختلاف ایجاد کردن؛ بلکه در بین همه فرق اسلامی این تخم نفاق و اختلاف را پاشیدند و امروز این جامعه را با این مشکل می بینیم. آنچه که در افغانستان می بینیم، آنچه که در پاکستان، عراق، سوریه و یمن و جاهای دیگر می بینید تداوم حلقه شوم دشمن بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، ادامه داد: یکی دیگر از حلقه های دشمن مذهب سازی، مسلک سازی است. بهائیت را اینها ایجاد کردند در ایران. وهابیت را در عربستان و قادیانی گری را در پاکستان ایجاد کردند. همچنان این توطئه ادامه دارد.

ایجاد کشور ضد اسلامی مهم ترین حلقه توطئه استکبار

این مقام مسئول، پنجمین و مهم ترین حلقه توطئه استکبار را ایجاد یک کشور غیر دینی و ضد اسلامی با گرایش صهیونیستی در منطقه غرب آسیا و قلب خاورمیانه برای جلوگیری از اتحاد قاره آسیا و آفریقا دانست.

وی، افزود: امروز قریب 70 سال است که رژیم سفاک نژادپرستانه را در قلب منطقه غرب آسیا ایجاد کرده اند. هدف این بود که از نیل تا فرات بتواند اسرائیل منافع و خواسته های استکبار یعنی انگلستان و آمریکا و بعد هم اروپا را در منطقه حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: این حلقه ها را در طی این دوره شاهد بودیم؛ اما ببینید بعد از سقوط شوروی آمریکایی ها احساس کردند سند همه جهان در اختیار آنها قرار گرفته است. آقای بوش پدر در کنگره آمریکا می گوید: "جهانی که در روزگاری به دو اردوگاه مسلح تقسیم شده بود امروز یک قدرت فایق مطلق دارد، که همان ایالات متحده آمریکاست. باید بدانید ما ایالات متحد آمریکا هستیم. رهبر غربی که رهبر جهانی شده است."

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تإکید کرد: این حرف بوش پدر در سال 1993میلادی، حرف فرعون " انإ ربکم الاعلی" است، که در عصر ما به جهانیان عرضه شده و می شود.

استحاله مکتب حیات بخش اسلام و مقاومت از اهداف استکبار است

وی، اضافه کرد: استکبار با این 5حلقه دنبال جلوگیری از اتحاد قاره آفریقا و آسیا، تضمین جریان انرژی، سلطه بر خاورمیانه، ایجاد امپراطوری از نیل تا فرات، استحاله مکتب حیات بخش اسلام یعنی مقاومت و مقابله با اتحاد جهانی اسلام بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در تحلیل این مسئله، گفت: آن روز آمریکایی ها می گفتند دو تهدید متوجه ماست. یکی تهدید سرخ ودیگری تهدید سبز. منظورشان از تهدید سرخ احیای مجدد شوروی با محوریت روسیه بود و تهدید سبز یعنی حرکت گسل مقتدر جهان اسلام.

احیای جهان اسلام، شاه بیت مخالفتهای آمریکا با ماست

وی افزود: در منطقه غرب آسیا 540میلیارد ذخیره فسیلی و در آمریکا 30میلیارد ذخیره نفت است. 35میلیون متر مربع در اختیار جهان اسلام است. سومین مطلب یک جمعیت آماده حرکت برای مقابله با جهان استکبار است. اینها آمریکا را به وحشت انداخت.

این مقام مسئول، تصریح کرد: تحلیل اینها این بود که به نظر می رسد خطر تهدید سرخ جدی نیست؛ اما آنچه که خطر برای آمریکاست، تهدید سبز با محوریت انقلاب اسلامی ایران است. این شاه بیت 38سال مقابله آمریکا با انقلاب اسلامی ایران است.

توطئه فرهنگی و نظامی از اقدامات آمریکا برابر انقلاب اسلامی بوده است

وی، اظهار کرد: اگر بخواهیم فلسفه مقابله آمریکا با انقلاب اسلامی ایران را ببینیم. همین است که آمریکایی ها معتقدند آنچه متوجه نظام استکباری است احیای جهان اسلام با محوریت انقلاب اسلامی ایران است و برای مقابله با این تهدید چند حرکت را مجدداً شروع کردند، که یکی توطئه فرهنگی، دیگری طرح جنگ صلیبی، حمله به مقدسات دینی، اسلام هراسی، توهین به قرآن و پیامبر اعظم بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: در مسئله توطئه نظامی؛ حمله به حزب الله و جنگ 33 روزه، حمله به غزه در دو نوبت جنگ 52 روزه و 12 روزه، حمله به افغانستان و عراق؛ اینها حرکت نظامی و حضور مستقیم آمریکا در نبرد بود.

وی ادامه داد: از سال 2005 آمریکایی ها احساس کردند حضور مستقیم شان در عرصه نبرد فایده ندارد. کشته باید بدهند. سرمایه باید هزینه کنند؛ لذا استراتژی را عوض کردند و جنگ مستقیم به جنگ نیابتی تبدیل شد و آمریکایی از دور ایستادند و به عربستان و امارات و قطر که امروز با همدیگر دعوای موش و گربه دارند نیابت دادند و عربستان 13میلیارد دلار، امارات 11میلیارد و قطر در همین حد در نیابت از آمریکا در منطقه غرب آسیا، یعنی در لبنان، فلسطین، سوریه و عراق، برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران هزینه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، افزود: جنگ نیابتی واقعاً هزینه های عجیبی برای جهان اسلام داشت، که با تحمیل هزینه برای کشورهای مرتجع، سرمایه های جهان اسلام را اینها به یغما بردند و با ایجاد اختلاف درونی، 4-5 ارتش را از هم پاشیدند. ارتش یمن، ارتش عراق، ارتش سوریه و همچنین ارتش مصر را از پای درآوردند. بدون اینکه رهبران این کشورها بدانند آمریکا چه خوابی برای آنها دیده است.

وی، خاطرنشان کرد: امروز هم دارید می بینید این تعبیر آقای ترامپ که می گوید من می خواهم بروم عربستان و اینها را بدوشم و در یک سفر 400میلیارد دلار از اینها دوشید و وقتی برگشت آمریکا گفت دیدید من رفتم 400میلیارد گرفتم، این اشتغال است، اشتغال است اشتغال و جالب است از قطری که با عربستان درگیر است نیز 12 میلیارد دلار گرفتند.

ایجاد و حمایت از جریانات افراطی از دیگر توطئه های استکباری است

سخنران مراسم روز قدس در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد، گفت: مسئله بعدی طراحی و شکل دهی جریانات افراطی برای مقابله با انقلاب اسلامی است، که القاعده، طالبان و داعش را بوجود آوردند.

وی، اضافه کرد: نکته آخر اینکه طرح سه مدل برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران داشتند. یک مدل افراطی وهابی گری، یک مدل سکولاریستی ترکیه و یک مدل هم شیعه لندنی. یعنی اینهایی که نشستند در لندن و سیستم انگلستان از آنها پشتیبانی می کند و مرتب به مقدسات اهل سنت اهانت می کنند .

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: آقایان عزیز ما امروز چهار نوع اهل سنت داریم. اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند به مقدسات اهل سنت اهانت نکنید، فلسفه آن این است . ما 4نوع اهل سنت داریم . یک اهل سنتی که با ما هم پیمان اند؛ جهاد اسلامی و بحث حماس و مردم کرانه باختری و غزه با ما هم پیمان اند. تنها موشک ذوالفقار نیست که برود بر سر داعشی ها فرود بیاید، اگر موشک فجر 5 هم از غزه بر سر اسرائیلی ها و صهیونیست ها فرود می آید از افتخارات جمهوری اسلامی است.

وی افزود: دومین نوع اهل سنت؛ سنتی مانند مردم سنی پاکستان، افغانستان، مالزی و اندونزی است، که با ما درگیر نیستند و اگر اتفاقی اینجا بیفتد آنها شاکر می شوند که خدا به یک کشور اسلامی قدرت داده بر سر کفار آتش می ریزند. بله یک نوع اهل سنت سکولار در ترکیه است، که آنها هم با ما مشکل ندارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، وهابی ها و داعش را چهارمین نوع اهل سنت دانست که ما تنها با آنها درگیریم و این گروه در شبکه بی بی سی یا شبکه اختصاصی خودشون توهین های شدید به اهل سنت می کنند, تا زحمات مسلمانان را هدر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به حمایت آمریکایی ها از وهابیون و داعشی ها، یادآور شد: آمریکا این جریانات را حمایت می کند که در برابر اسلام ناب محمدی به محوریت جمهوری اسلامی بایستند.

حمایت از محور مقاومت از اصول لایتغیر نظام اسلامی

وی، مدل و خواست آمریکا و هدف آمریکا را طراحی و اجرای توطئه برای تسلط کامل بر منطقه غرب آسیا عنوان کرد و در بررسی اقدامات انقلاب اسلامی ایران در برابر این توطئه ها، گفت: اولین اقدامی که جمهوری اسلامی انجام داده در قالب اصول ثابت لایتغیر نظام اسلامی است، که امام بنیانگذار این اصول بودند و رهبر عزیز انقلاب حضرت امام خامنه ای با همه وجود این اصول را دنبال کردند و پای این اصول ایستادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، افزود: اصل اول، حمایت و تکیه بر محور مقاومت بود. امام(ره) و رهبر معظم انقلاب تکیه اصلی شان بر محور مقاومت است. اگر ملتهای مسلمان مقاومت کنند پیروزی بدست می آورند.

هیچ راهی برای بقای انقلاب جز مقابله با آمریکا وجود ندارد

وی، به نقل از یک استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام جواد علیه السلام ادامه داد: حتی دجال و سفیانی که از علائم قطعیه(ظهور) است با دو عامل قابل تغییر است. یکی دعا و دیگری استقامت مردم . اگر مردم پای حق بایستند این دو علامت هم تغییر پیدا می کند. بنده استنباطم این است که آنچه در سوریه و عراق در حال شکل گیری است تحقق اراده ذات پروردگار باری تعالی است. اگر مردم بایستند محققاً خداوند برکاتش را نازل می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به چرایی ایستادگی ما در سوریه، گفت: خدا می داند بعضی از سیاسیون با 50سال سابقه در سیاست این فهم را نداشتند؛ اما رهبرمعظم انقلاب دید جهان اسلام را که باید بایستد. اگر محور سوریه سقوط می کرد خیلی از تحولات دیگر در جهان اسلام صورت می گرفت. عراق رفته بود. حزب الله رفته بود. غزه هم رفته بود و با ما هم می جنگیدند؛ اما رهبری فرمودند محور مقاومت را در لبنان و سوریه و عراق باید حفظ کرد، که این استراتژی یک استراتژی هوشمندانه ای بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، خاطرنشان کرد: اصل دوم، مقابله با نظام سلطه و استکبار است. امام و رهبر معظم انقلاب فرمودند ما هیچ راهی برای سازش با ما آمریکا نداریم. این جمهل از مقام معظم رهبری است، که فرمودند " اشهد بالله و کفی بالله شهیدا"، یعنی هیچ راهی برای بقای انقلاب جز مقابله با آمریکا وجود ندارد.

وی، با تإکید بر اینکه؛ مقابله با نظام سلطه، مقابله با ظلم و ظالم جزء استراتژی ثابت جمهوری اسلامی بوده است، گفت: بدون تردید امروز شما دست آل سعود را در دست رژیم سفاک صهیونیستی می بینید؛ اما ایران ایستاد و هزینه اش را هم پرداخت کرد. مقابله با آل سعود و مقابله با آمریکا و استکبار از اصول ثابت ما بوده است.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه آمریکا تنها در نیمه دوم قرن بیستم به 22 کشور مستقیما حمله و در 17کشور دخالت کرده است، اظهار کرد: به این آمریکا نمی توان اعتماد کرد. آقایان عزیز شوروی سابق یک قدرتی بود؛ ولی آمریکایی ها وارد شدند و این امپراطوری را ساقط کردند. نه تنها به سقوطش اکتفا نکردند؛ آمدند اکراین را به هم ریختند. چچن و اینگوش را به هم ریختند. آقای گورباچف چشم بازکرد دید همه چیز از دست رفته و آمریکایی ها یک وجب از روسیه را باقی نمی گذارند. اینکه آقای پوتین ایستاده به خاطر این است که فهمیده رهبرانشان خیانت کردند و باید مقاومت کنند و در برابر آمریکا بایستند.

وی با اشاره به تإثیر قدرت جمهوری اسلامی در معادلات منطقه و بین الملل، اصل ثابت سوم نظام جمهوری اسلامی را تغییر در معادله قدرت دانست و گفت: 70سال از تإسیس رژیم صهیونیستی می گذرد که 35سالش قبل از انقلاب بوده و مابقی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در 35سال قبل از انقلاب اسلامی، اعراب در همه جنگ ها با رژیم صهیونیستی شکست خوردند؛ اما بعد از پیروزی انقلاب، اسرائیل در همه جنگ ها شکست خورده،که عظمت جمهوری اسلامی را می رساند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: اسرائیل در جنگ با غزه دو بار شکست خورد. در جنگ با حزب الله شکست خورد . در جنگ با سوریه بیش از 5سال است، شوخی نیست واقعاً؛ آمریکایی ها اراده می کردند رئیس یک کشور را جابجا کنند، مثل آب خوردن جابجا می کردند؛ ولی امروز 5سال است با همه وجود آمدند در سوریه برای تغییر رژیم سوریه؛ هیچ غلطی نتوانستند بکنند. اینجا اراده چه کسی مؤثر بوده؟ چه اراده ای در صحنه سوریه معادلات را تغییر داده است؟

وی، با اشاره به اینکه داعش را وارد عراق کردند و بغداد در آستانه سقوط قرار داشت، گفت: یک شب در کاظمین بودم فرمانده حشد الشعبی (نیروهای مردمی عراق) می گفت" سه عامل باعث شد عراق سقوط نکند؛ اولین عامل جمهوری اسلامی ایران، دومین عامل فرمان مرجعیت و سوم حشد الشعبی بود. ما بسیجیان برابر جریانات انحرافی ایستادیم ".

دفاع از مظلومین پیمان مسئولان جمهوری اسلامی با خداست

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در تشریح چهارمین اصل ثابت و لایتغیر نظام جمهوری اسلامی گفت: اصل چهارم ما این بود که از مظلومین دفاع بکنیم و پای مظلومین بایستیم و با همه وجود هزینه اش را هم پرداخت کنیم.

وی، تإکید کرد: امروز نفوذ معنوی ما از ساحل مدیترانه عبور کرده و به تنگه باب المندب رسیده است. امروز عظمت ایران بقدری است که معاون وزیر امور خارجه آمریکا می گوید 4قدرت تإثیرگذار دنیا عبارتند از؛ آمریکا، چین، روسیه و ایران. یعنی ایران را مؤثر در معادلات بین المللی می دانند .

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: می دانند مسائل عراق بدون اراده و نظر ایران حل نمی شود. ما طرفدار استقلال عراق و خطوط قرمز آنها هستیم و مدافع حرم در عراق و سوریه می باشیم؛ اگر ما نبودیم همان اتفاقی که در بقیع برای حرم مطهر ائمه معصومین افتاد ، همان اتفاق برای حرم های اهلبیت و معصومین در سوریه و عراق نیز می افتاد. دفاع ما از مظلوم و مستضعف است . این پیمانی است که مسئولین ما با خدا بستند که از مظلومین عالم حمایت کننند.

تکیه بر قدرت دفاعی ملی از اصول لایتغیر جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: پنجمین اصل ما تکیه بر قدرت دفاعی ملی است. یکی از اصول لایتغیر که امام پایه گذار آن بود و رهبر معظم انقلاب از آن حمایت کردند و پای قضیه ایستادند، تقویت تکیه بر قدرت دفاع ملی؛ یعنی دو عنصر نیروی بومی و سلاح بومی است.

وی، با اشاره به مقابله دشمنان با قدرت موشکی جمهوری اسلامی گفت: قدرت موشکی ما جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد؛ اما اگر هوس کنند روزی دهن کجی کنند، یا چند عنصر فاسد را به تهران و مجلس و مرقد حضرت امام بفرستند جواب دندان شکن می گیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، افزود: آنها مانور ما را تکنیک رایانه ای می انگاشتند؛ اما غرش شش موشک ما بر مرکز تولید فکر داعش فرود آمد و بر اساس تحقیقات بدست آمده خوشبخانه 170نفر از عناصر آنها کشته شدند و تجهیزات زیادی از آنها نابود شده، که این تازه اول قصه است؛ اگر هوس کنند ادامه خواهد داشت این پاسخگویی، که بعید می دانم پیام را نگرفته باشند. این ضربه شصتی بود که نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر دشمن از خود نشان داد. اینها نتیجه نیروی بومی و سلاح بومی است.

امام ثابت کرد می توان مقابل آمریکا ایستاد/ فاتحه برجام را خوانده اند

وی به تإکیدات رهبر معظم انقلاب بر این مسئله که باید به قدرت درونی تکیه کنیم و قدرتهای بیرونی هیچ نفعی برای ما ندارند اشاره کرد و با انتقاد از بی توجهی برخی مسئولان نسبت به این مسئله گفت: بعضی ها می گویند چرا با آمریکا طوری حرف می زنیم که ما را تحریم می کنه ، بعضی می گویند ما نمی توانیم مقابل آمریکا بایستیم؛ امام اثبات کرد ما می توانیم بایستیم.

حجت الاسلام سعیدی با تإکید بر ضرورت استحکام درونی نظام، گفت: هندوستان و چین و حتی خود آمریکا با تکیه بر درون به اینجا رسیده اند؛ پیامبر اعظم با تکیه بر درون توانست بزرگ ترین انقلاب الهی را در تاریخ به وجود آورد و ما هم از این مدل باید استفاده کنیم.

وی، افزود: استحکام درونی نظام یعنی بازسازی درونی قدرت. برگردیم به خودمان تکیه کنیم. وقتی دیدیم سرنوشت برجام به کجا رسید. با کمال تإسف فریادهای رهبری و هشدارهای رهبری مورد توجه قرار نگرفت و امروز فاتحه برجام را خوانده اند و رهبری هم اتمام حجت کردند و راه را باز کردند و فرمودند که نمی شود به اینها اطمینان کرد و به نظر می رسد که راه بازگشت به درون فراهم است. برگردیم به درون و از ظرفیت های درونی استفاه کنیم.

مدیریت جهادی حلال مشکلات کشور است

وی، با اشاره به مشاهده برخی از ظرفیتهای موجود در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: واقعاً ظرفیت های درونی ما خیلی بالاست. اقتصاد مقاومتی باید پیاده شود و مسئله سوم مدیریت جهادی است که یک نوع مدیریت خاص است و این کشور با مدیریت جهادی خیلی از امورش را حل کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه، تصریح کرد: ما امروز در عرصه منطقه و بین الملل بسیار قدرتمند هستیم و بسیار عزیز برای ملتهای مظلوم هستیم و بسیار قدرتمند برای کشورهایی که بالاخره درصدد مقابله با ما بودند هستیم. قطعا پیام موشکهای ما را عربستان شنید؛ ولی ما نیازمند استقامت و بردباری و حضور در صحنه ها و حفظ روحیه انقلابی، هستیم.

این مقام مسئول، بیان داشت: با روحیه انقلابی تا اینجا آمده ایم. با انقلابی گری می توانیم این انقلاب را پیش ببریم و ادامه راه با روحانی انقلابی، مسجد انقلابی، هیئت انقلابی، مداح انقلابی، سخنران انقلابی، دولت انقلابی، مجلس انقلابی، خبرگان انقلابی و حوزه های علمیه انقلابی، ماندن در صحنه و دنبال کردن مسیر در چارچوب اصول محقق می شود.

وی در پایان تإکید کرد: دو انقلاب پیشین گرفتار چالش جدی شد و این سومین انقلاب است که امانت در دست ماست و باید با همه وجود آن را حفظ کنیم.

ارسال نظرات