خبرهای داغ:
امام‌ جمعه همدان:

استکبار جهانی به دنبال حذف فلسطین و فراموش شدن آن بود

امام‌ جمعه همدان با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال حذف فلسطین و فراموش شدن آن بود، گفت: امام راحل با دفاع از مظلوم فلسطین آنان را زنده کردند.
کد خبر: ۸۸۷۷۷۸۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در نمازجمعه این هفته شهر همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: روز جهانی قدس را باید به همه امت اسلام و مسلمان تبریک عرض کنیم چرا که روز وحدت مسلمانان علیه ظلم و ستم است.

وی با اشاره به اینکه حماسه عظیم و راهپیمایی روز قدس در سراسر ایران اسلامی برگزار شد، افزود: امروز در 180 کشور دنیا شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» طنین‌انداز شد.

محمدی با بیان اینکه در قرآن کریم به شجره طیبه‌ای اشاره شده ‌که چهار فصل میوه می‌دهد، عنوان کرد: علامه طباطبایی می‌فرمایند چنین درختی در عالم وجود ندارد و این شجره طیبه همان وجود انسان کامل با تقوا و معرفت الهی است.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه حضور باشکوه زنان و مردان حزب‌اللهی در راهپیمایی امروز من را به یاد فرموده امام راحل می‌اندازد که می‌فرمود «زندگی من به اسلام خدمت نکرد امیدوارم که مرگم خدمتی برای اسلام باشد»، گفت: امروز شاهد آن هستیم که آن نفس‌نفس‌ها، قدم‌ها، جهاد و نوشته‌های امام(ره) مایه خیر و برکت شده است.

نماینده ولی فقیه در استانهمدان با اشاره به اینکه از بهترین خیر و برکت‌های وجود امام راحل برگزاری نمازهای جمعه بود، بیان کرد: امروز در 800 شهر در سراسر کشور نماز جماعت برگزار می‌شود که این نعمتی ارزشمند است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال حذف فلسطین و فراموش شدن آن بود، تصریح کرد: امام راحل با دفاع از مظلوم فلسطین آنان را زنده کردند.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه حضور این قشر مسلمان با دهان روزه و همراه داشتن فرزندان خود در راهپیمایی روز قدس نشانگر ایمان و تقوا است، اظهار داشت: مردم با احساس مسئولیت برای عزت و سربلندی کشور در جای‌جای استان، کشور و دنیا برای دفاع از قبله مسلمانان و حمایت از مظلومین در این راهپیمایی شرکت کردند.

محمدی با بیان اینکه شما نماز گزاران دعا کنید تا مصلای امام(ره) همدان هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: اگر این مکان هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد 45 هزار نفر می‌توانند در زیر سایه در نماز شرکت کنند.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه مسئله دفاع از مظلومان بسیار حائز اهمیت است، افزود: عده‌ای معتقدند که دفاع از فلسطین، عراق، سوریه و افغانستان به عهده ایران نیست که اما این تفکر اشتباه است.اگر برای کمک کردن کاری از دست ما بر می‌آید، دریغ کنیم در محضر الهی مسئول هستیم.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل غاصب 70 سال است که جنایت‌هایی در کشورهای مظلوم و مستضعف انجام می‌دهد، اظهار داشت: اسرائیل ظالم هزاران کودک بی‌سرپرست سوریه و یمن را برای انجام آزمایش‌ها و یا فروش اعضای بدن آن‌ها دستگیر می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اروپایی‌ها با تحمیل جنگ به مردم آن‌ها را به حرکت به سمت کشورهای خود واداشتند، گفت: امروز 10 هزار کودک در کشورهای اروپایی گم‌شده‌اند و این‌ها نشان از دزدیده شدن این کودکان است‌.

وی با اشاره به اینکه فلسطین قبله اول مسلمانان و دفاع از آن اقدام درستی است، بیان کرد: هدف قرار دادن داعش توسط موشک‌های سپاه پاسداران حامل هزاران پیام برای آل سعود، آمریکا و اسرائیل بود.

محمدی گفت: در جنگ 8 ساله ایران مظلوم بود چرا که امت اسلام به جای حمایت از مظلوم، ظالم را حمایت می‌کرد و در مقابل مظلوم می‌ایستاد.

وی با تأکید به اینکه حجم عظیم جنایات در این 70 سال توسط اسرائیل اتفاق افتاده است، بیان کرد: ظلم است اگر تاریخ نویسان، فیلم‌برداران، عکاسان و خبرنگاران جنایات این رژیم سفاک را به تصویر نکشند.

محمدی اظهار داشت: اگر در اسلام افراد از حق خود تا پای جان دفاع نکنند انسان‌هایی منفوری هستند که امیرالمومنین(ع)در این زمینه فرمودند باید با ظالم و تجاوزگر به هر شکل ممکن مبارزه کرد.

امام‌جمعه همدان در خطبه دوم خود با اشاره به میزان زکات فطریه امسال، عنوان کرد: کسانی که زکات فطریه بر آن‌ها واجب است اگر نان مصرف می‌کنند زکات فطریه برای هر نفر 3 کیلو گندم یعنی 6 هزار تومان است.

محمدی با بیان اینکه اگر مصرف برنج ایرانی برای فرد بیشتر است زکات فطریه آن 3 کیلو برنج یعنی 15 هزار تومان حساب می‌شود، افزود: اگر مصرف خانواری بیشتر برنج ایرانی است برای هر نفر زکات فطریه 3 کیلو برنج معادل 30 هزار تومان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تپه مصلا همانند نگینی زیبا در قلب همدان است، تصریح کرد: ضمن اینکه جمعیت استان همدان نسبت به دیگر استان‌ها کمتر است اما باشکوه‌ترین نماز عید فطر در استان همدان برگزار می‌شود.

امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر موضوع دانشگاه‌ها و دانشجو بسیار تأکید می‌کنند، بیان کرد: اساتید دانشگاه باید دانشجویان را با توجه به استقلال اسلامی کشور تربیت کنند.

وی با بیان اینکه امروز دنیا در برابر استقلال کشور ایران متحیر است، گفت: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید این موضوع را برای مردم تفهیم کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار