خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند با بیان اینکه ایران اسلامی پرچم‌دار استقامت و مقاومت در برابر استکبار جهانی است، گفت: تجربه نشان داده است آنچه که مردم مظلوم را موفق می کند استقامت در راه خدا و ارزش های دینی آنها است.
کد خبر: ۸۸۷۷۷۸۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه های نماز جمعه این هفته نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدا و فرا رسیدن روز قدس روز حمایت از مظلومین فلسطین و با استناد آیه ۳۰ سوره فصلت بیان داشت: خدا و موضع حق را شناختن و در صف حقانیت قرار گرفتن، به تنهایی کافی نیست ودر این راه استقامت لازم است .

وی گفت: برخی مسیحیان معتقدند که نماد مسیحیت محبت است و با شعار محبت جلو می روند و کسانی هم که در مملکت ما دم از از این حرف‌ها می زنند از آنها سرمشق می گیرند، محبت نماد مسیحیت نیست، امروز دنیای غرب مسیحی هستند.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه آمریکا، اروپا و... نماد وحشت و جنگ و حیوانیت هستند، گفت: عامل تمام جنگ هایی که در دنیا اتفاق افتاده همین‌ها هستند.

وی افزود: اگر بخواهیم برای اسلام نیز یک نمادی معین کنیم که اسلام در این واژه و کلمه خلاصه شود «رحمت و استقامت» است، چراکه خداوند ارحم الراحمین است و در تمام آیات قرآن به صفت «رحمن» و «رحیم» خدا را می‌خوانیم و خدا در دین و اعتقادات ما است.

مغیثی با بیان اینکه استقامت نیز از مظاهر رحمت است، ابراز داشت: اگر کسی استقامت کرد این مشمول رحمت خداوند قرار می‌گیرد و در برابر ظلم می ایستد، استقامت شامل همه اعتقادات و اعمال می شود و صراط مستقیمی که ضامن سعادت ما است استقامت در دین است .

وی عنوان کرد: در طول عمر دولت غاصب اشغالگر اسرائیل ، هر جنگی که بوده اسرائیل پیروز بوده است حتی در جنگ با اعراب با مصر، سوریه، اما بعد از اینکه «استقامت» این واژه «مقاومت» در ادبیات فلسطینی ها و مبارزاتشان وارد شد و امام راحل جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کرد در سه جنگ اسرائیل طعم تلخ شکست را چشید، جنگ‌های حماس، حزب الله و غزه و... نیز نشان دهنده موفقیت است.

امام جمعه نهاوند بیان داشت: اسرائیلی که عربده می کشید از نسل تا فرات، امروز مجبور است قسمتی از کشورش را دیوار بکشد تا از خطرات مصون باشد و این نشان دهنده موفقیت راه «مقاومت» است .

وی با بیان اینکه ایران اسلامی پرچم دار استقامت و مقاومت در برابر استکبار جهانی است، افزود : تجربه نشان داده است آنچه که مردم مظلوم را موفق می کند استقامت در راه خدا و ارزش های دینی آنها است و اگر کسی در این راه شهید شد سعادت شهادت بهترین هدیه خداوند به او است، بنابراین به فرمایش امام (ره) «مکتبی که شهادت دارد هرگز شکست ندارد» .

مغیثی با اشاره به مسائل سیاسی روز گفت: سیلی موشکی سپاه به داعش باعث شد دنیا متوجه شود که قدرت مقابله با ایران را ندارد و ملت ایران در برابر آنها کوتاه نخواهند آمد .

وی ادامه داد: دولت‌های عربی، عبری و غرب زده دست به دست هم دادند که کشورهای غربی همسایه را از ایران بترسانند و ایران‌هراسی راه بیندازند، این در حالی است که دشمن اصلی داعش و اسرائیل هستند .

امام جمعه نهاوند در پایان سخنانش با بیان اینکه آمریکا رسماً اعلام کرده که از دست نشانده هایش در ایران که همان سران فتنه هستند حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: آمریکا غیر قابل اعتماد است و با اصل نظام ما کنار نمی آید، اما این ملت هرگز در برابر آمریکا و کشورهای غرب زده ساکت نمی نشینند و اجازه دست درازی به آنها را نخواهند داد.

انتهای پپام/

ارسال نظرات