کد خبر: ۸۸۷۷۸۵۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مطالعه و بررسی تاریخ انقلاب‌ها مخصوصاً جنبش‌های اسلامی در ادوار گذشته یک حقیقت و یک سؤال بزرگ مطرح می‌کند و آن این است که چرا انقلابی‌های فعال و حاضر در متن یک انقلاب و یک مبارزه تا آخر همراه انقلاب نمی‌مانند و در وسط راه شانه خالی کرده و حتی جلوی آن حرکت می‌ایستند؟

یکی از جواب‌ها این است که این افراد غالباً بین شکل و محتوا خلط می‌کنند اگر اصل حرکت و انقلاب را شکل و آرمان‌ها و اهداف انقلاب را محتوای آن بدانیم این افراد بعد از مدتی خودشان را انقلاب شکل و نه انقلابی محتوا می‌دانند و کم‌کم به علت منافع مادی و دنیوی یا ضعف عقیدتی به این نتیجه می‌رسند که این حرکت در دوران جدید جوابگو نیست و به طبع آن بی‌فایده است و به بهانه‌های مختلف از این انقلاب فاصله می‌گیرند و وقتی می‌بینند با کنار رفتنشان اتفاقی نیفتاد و در سیر حرکت انقلاب خللی ایجاد نشده به دلیل بینش نادرست و تصمیمات غلطشان به مقابله نرم و سخت با این حرکت می‌افتند و مقابل آن قد علم کنند و به‌زعم خود با ایجاد دست‌انداز در مسیر انقلابیون متعهد و خیانت و صلح با دشمنان و...تصمیم در نابودی حرکت و شکل انقلاب را می‌گیرند.

در مسئله فلسطین از شروع این حرکت تا امروز افراد مؤثری دست از این حرکت والا و آزادی‌خواهی کشیدند ازجمله یاسر عرفات و محمود عباس .

یاسر عرفات یک جوان انقلابی که از الازهر مصر تحت تأثیر نواب صفوی به فلسطین می‌رود و کارهای انقلابی را شروع می‌کند و در ادامه اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد،محمود عباس یار همراه او هم بجایی می‌رسند که ایده دو دولت فلسطین و اسرائیل را قبول می‌کند و اکنون عملاً تبدیل به فرمان‌بر مطیع امریکا و رژیم صهیونیستی گشته است.

در ایران هم ابتدای انقلاب منافقین و گروه فرقان بوده‌اند و امروز هم انقلابیون خسته. در طول این ۳۸ سال حرکت‌های نرم زیادی هم از انقلابی‌های خسته علیه این حرکت انجام‌شده و می‌شود که به دنبال صلح و سازش با مستکبران هستند، افرادی که روزی یک مبارز انقلابی ضد استکباری بودند امروز در رسانه‌ها و کشورهای بیگانه علیه انقلاب حرف می‌زنند و عملاً تبدیل‌شده‌اند به یاسر عرفات‌های ایرانی

 
عبداله نظری کارشناس ارشد حقوق عمومی و مدرس دانشگاه

ارسال نظرات