محمدیان مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی بیان داشت: دولت یازدهم با توسعه دایره فعالیت‌های شورای‌عالی فناوری اطلاعات باعث کمرنگ‌ کردن کارکردهای شورای‌عالی فضای مجازی شده است.
کد خبر: ۸۸۷۷۹۰۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
رئیس سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهارکرد: امروز فضای مجازی به یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد توجه جوامع بشری تبدیل شده است که البته هر قشر و کاربری به فراخور امر مقتضی از آن بهره‌برداری می‌کند.

محمدیان در ادامه افزود: در این بین بی‌تردید همانطور که هر فضایی دارای ابعاد فرصت‌آمیز و تهدیدآمیز است، فضای مجازی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این موضوع، کنترل فضای مجازی و سیاستگذاری‌های مربوطه را بیش از پیش ضروری می‌سازد؛ لذا حدود پنج سال قبل مقام معظم رهبری دستور تشکیل شورای‌عالی فضای مجازی را به ریاست رئیس‌جمهور دادند تا از این طریق علاوه بر کنترل و سیاستگذاری فضای مجازی، هماهنگی‌های لازم نیز صورت گیرد.

محمدیان گفت: متأسفانه از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم نه‌تنها شاهد کم‌توجهی دولتمردان به این شورا بوده‌ایم، بلکه موازی‌کاری‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده و دولت با توسعه دایره فعالیت‌های شورای‌عالی فناوری اطلاعات باعث کمرنگ‌شدن کارکردهای شورای‌عالی فضای مجازی شده است.

وی اظهارکرد: آن چه برخی می‌گویند که نهادهای انقلابی با فضای مجازی مخالفت دارند، با واقعیت در تناقض است چرا که هیچ کس مخالف فعالیت فضای مجازی در کشور نیست؛ بلکه دغدغه نهادهای انقلابی و نیروهای ارزشی، کنترل درست فضای مجازی و استفاده از فرصت‌های بی‌شمار آن در جهت تربیت نسل جوان و نوجوان است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص توجه به فضای مجازی، ادامه‌داد: دولت باید در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های منطبق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و آنچه رهبر معظم انقلاب صراحتاً ابراز داشتند در فضای مجازی گام بردارد.

محمدیان با بیان این که یکی از مهمترین ضعف‌های دولت در امر فضای مجازی، انجام اقدامات مقطعی و پوپولیستی نظیر افزایش بی‌پشتوانه سرعت اینترنت است که تنها برای مدتی یک قشر خاص از جامعه را راضی نگه می‌دارد، اما به مرور زمان باعث ایجاد اختلالات و آسیب‌های فراوان در بطن جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: بنابراین اعتقاد ما استفاده مردم از فضای مجازی است، اما باید تهدیدهای موجود در این فضا را به حداقل رساند و به‌طور شفاف و صادقانه به مردم، نخبگان و علما توضیح دهد که چه برنامه‌ای برای رفع تهدیدات و آسیب‌زدایی انجام شده است.

محمدیان با بیان این که امروز مراجع دینی ما نسبت به بروز برخی آسیب‌ها در فضای جامعه و نهاد خانواده نگرانی جدی دارند و این نگرانی بارها به دولت منتقل و منعکس شده است، افزود: چطور می‌توان از دغدغه‌های دینی گذرکرد و صرفاً رفتارهای عوام‌گرایانه‌ای که منجر به لطمات سنگین و بعضاً جبران‌ناپذیر علیه بنیان خانواده‌ها شده را مدنظر قرار داد.

وی در ادامه تشکیل شبکه‌ ملی اطلاعات را امری ضروری دانست و تصریح کرد: در این زمینه اخیراً رهبر معظم انقلاب ورود کردند و نسبت به کوتاهی‌های انجام‌شده در قبال تشکیل شبکه ملی اطلاعات انتقاد داشتند.

وی با بیان این که بارها و بارها نسبت به راه‌اندازی نشدن شبکه ملی اطلاعات انتقاداتی مطرح شده، خاطرنشان کرد: باعث تأسف است که دولت یازدهم در این زمینه اهتمام لازم را به خرج نداده و کوتاهی کرده است و حتی گاهی شاهد هجمه‌های شدید و خلاف واقع علیه شبکه ملی اطلاعات بوده‌ایم، حال آن که شبکه ملی اطلاعات از همه لحاظ به‌نفع مردم و جامعه است.

وی در ادامه با بیان این که رویکرد ضعیف مسئولان و نمایندگان، کار را به جایی رساند که معظم‌له خطاب به جوانان مؤمن انقلابی فرمودند:« آتش به اختیار هستید» ؛ تصریح کرد: مسئولان دولت و نمایندگان مردم در مجلس پاسخ دهند چرا کوتاهی و اهمال‌ها به‌اندازه‌ای است که رهبر معظم انقلاب شخصاً در موضوعات مختلف، یک تذکر و انتقاد را بارها و بارها مطرح می‌کنند و باید برنامه‌های انجام شده خود را برای تحقق اهداف مربوط به فضای مجازی مطابق با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیان کنند.

محمدیان اظهارداشت: فرمان «آتش به اختیار» به‌معنای آن است که جوانان مؤمن انقلابی بیش از گذشته خود را در قبال خلأهای موجود و اختلالات برخی دستگاه‌ها مکلّف بدانند و با هوشیاری بتوانند مسیر روشنی را در چارچوب قانون، اخلاق و جذب حداکثری برای آینده‌ ایران اسلامی رقم بزنند.

وی ادامه‌داد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب همواره برای مسئولان و مقامات نظام جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان فصل‌الخطاب مطرح بوده است؛ چرا که در این فرمایشات دو مقوله قانون و اخلاق به‌طور کامل مورد توجه قرار گرفته است.

محمدیان با بیان این که باید ریشه‌های عدم توجه لازم از سوی مسئولان و نمایندگان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب را مورد بررسی قرار داد، خاطرنشان کرد: جوانان مؤمن انقلابی با رعایت حدود قانونی و اخلاقی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری‌ فعالیت‌های مثبتی ارائه خواهند کرد که نتایج آن به‌زودی به نفع جریان انقلاب اسلامی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتباط بیشتر نسل جوان با قرآن اظهارکرد: هر زمان که جامعه ما و جوانان کشورمان به معارف الهی و قرآنی روی آوردند، موفق شدند و توانستند سخت‌ترین مشکلات را از میان بردارند.

محمدیان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما بر مبنای اعتقادات اسلامی و قرآنی از جمله، رسیدگی به مستضعفین و محرومان، و برخورد با مستکبران و ظالمان پایه‌گذاری شده است و باید مسیر این نظام مقدس و انقلاب که پایه‌های آن به‌وسیله خون هزاران شهید استحکام یافته را براساس شیوه‌های قرآنی و عزتمندانه ادامه دهیم و از رویکردهایی که با این ساختار در تضاد است به طور جدی بپرهیزیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان تاکیدکرد: اصحاب رسانه به‌عنوان یکی از اقشار مهم جامعه در تنویر اذهان عمومی و روشنگری باید در مسیر اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شفاف‌سازی مسائل برای مردم گام بردارند و نسبت به رویکرد نادرست برخی دستگاه‌ها که مردم را نامحرم می‌دانند، بی‌تفاوت نباشند.

محمدیان در پایان گفت: انتظار از رسانه‌ها این است که با بهره‌گیری از نیروهای متخصص، متدین و مؤمن انقلابی در مسیر تعالی و پیشرفت انقلاب اسلامی و بصیرت‌افزایی جامعه حرکت کنند و در این مسیر گرفتار حاشیه‌ها و خدای ناکرده سیاسی‌کاری نشوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها