ای خدا در این روز مرا به رحمت خود درپوشان و هم توفیق و حفظ از گناهان روزی فرما و دلم را از تاریکیهای شکوک و اوهام باطل پاک دار ای خدای مهربان بر اهل ایمان
کد خبر: ۸۸۷۷۹۴۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اللَّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ وَ الْعِصْمَةَ وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیاهِبِ التُّهَمَةِ یا رَحِیماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِین. 

 ای خدا در این روز مرا به رحمت خود درپوشان و هم توفیق و حفظ از گناهان روزی فرما و دلم را از تاریکیهای شکوک و اوهام باطل پاک دار ای خدای مهربان بر اهل ایمان.

اللَّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ

ای خدا من را به رحمت خودت بپوشان؛ <<غش>> به معنی مخفی کردن است؛ اگر کسی عیب جنس را بپوشاند در اصطلاح می گویند: غش در معامله کرده است و در حدیث آمه است که: << لَیسَ مِنَّا مَنْ غَشَّ مُسْلِماً >>  کسی که آب در شیر می ریزد به مردم می فروشد مسلمان نیست؛ کسی که مال عیب دار را به دیگرب می فروشد و عیب آن را مخفی می کند مسلمان نیست و همچین آدمی خیر هم نمی بیند. اگر رحمت الهی شامل حال ما بشود خیر زیادی به ما می رسد.

وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ

خدایا به من توفیق بده؛ توفیق بده تا موفق به نماز شب بشوم؛ توفیق خواندن دعای ابو حمزه بده!

سه خصلت مومن

 امام جواد( علیه السلام ) فرمودند:

مومن به سه خصلت محتاج است که اولین آنها توفیق است

اهمیت زیارت عبد العظیم حسنی

 آقا در تهران ساکن است و تا بحال به زیارت شاه عبد العظیم نرفته است! معلوم می شود توفیق ندارد به زیارت ایشان اهتمام داشته باشید؛ عبد العظیم حسنی نه تنها امام زاده هستند بلکه ایشان از علماء هم بوده اند << من زار عبد العظیم بری کمن زار قبر الحسین بکربلاء >> ؛ امام زاده طاهر؛ امام زاده حمزه هم در جوار ایشان دفن هستند؛ مقید به زیارت این سه بزرگوار باشید مخصوصا عبد العظیم حسنی که ایشان عالم هم بوده اند و یکی از محدثین بزرگ شیعه می باشند و وکیل امام هادی ( علیه السلام ) نیز بوده اند. نقل است که شخصی به خدمت امام هادی ( علیه السلام ) می رسند؛ حضرت ابتداء سئوال می کردند اهل کجایی؟ اگر می گفتند ما اهل شهر ری هستیم حضرت می فرمودند: << علیکم بالعبد العظیم الحسنی >> 

زمانی آیت الله وحید را در شهر ری زیارت کردم و خدمت ایشان عرض کردم به منزل من تشریف بیاورید و ایشان گفتند: من از قم آمده ام فقط برای زیارت عبد العظیم حسنی و الان هم باید بروم. و بعد مقداری از فضائل ایشان را برای من نقل کردند.

پس مومن اول از همه به توفیق نیازمند است دوم – مومن به واعظ درونی محتاج است تا همیشه حواس او جمع باشد و از احوال دنیا عبرت آموزی کند؛ همیشه به خودتان بگویید که تا کی از خدا غافل هستی!

ای که پنجاه رفت و در خوابی ×××× مگر این چند روزه دریابی 

سوم- << قبول من من ینصحه>> هر کس که تو را نصیحت می کند از او بپذیر؛ هر چند که خود آن شخص اهل عمل نباشد؛ مثلا اگر شخصی سیگار می کشدو به شما می گوید: من سیگاری هستم ولی تو سیگاری نشو این نصیحت را از او قبول بکنید.

وَ الْعِصْمَةَ

خدایا من را از گناهان حفظم کن

وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیاهِبِ التُّهَمَةِ

خدایا قلب من را از آلودگی های شک پاکیزه کن؛ یعنی من گرفتار شک نباشم؛ بعضی ها دچار شک هستند و وسوسه خناس به سراغ ایشان می آید و از مبداء تا معاد انسان را در شک می اندازد؛ خدایا من را از این گرفتاری نجاتم بده

دستوری برای نجات از شک:

کسانی که گرفتار وسوسه هستندو در همه مسائل شک می کنند روزی صد مرتبه ذکر شریف << لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم >> را بگویند. 

پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم ) خطاب به سلمان می فرمایند: اکثر من قول لا حول و لا قوة.. .این ذکر را زیاد بگو < فانها کنز من کنوز الجنة > این ذکر از گنج های بهشت است 

یا رَحِیماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِین.

ای خدایی که نسبت به بنده های مومنت اهل ترحم و مهربانی هستی این دعاهای من را اجابت کن.


ارسال نظرات
پر بیننده ها