داعشی‌ها چگونه افرادی هستند؟ سوالی که پاسخش را در کتاب «ده روز با داعش» می‌توانید پیدا کنید.
کد خبر: ۸۸۷۸۰۱۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش که با ادعای ایمان به اسلام دست به جنایت‌های جمعی می‌زنند چگونه افرادی هستند؟

اگر درباره این گروه اندکی در فضای مجازی سرچ کنید با اطلاعات مختلفی روبرو می‌شوید ولی هیچکدام از این اطلاعات که بیشتر به فیلم‌هایی از صحنه‌های کشتار وحشیانه انسان‌ها توسط این گروه محدود شده است، نمی‌تواند تصویر درستی از آنچه در درون این گروهک می‌گذرد در اختیار دیگران قرار دهد.

«یورگن تودنهوفر» روزنامه‌نگار آلمانی برای پیدا کردن جواب این سوال راهی سرزمین‌های تحت اشغال داعش شد تا پاسخی برای پرسش‌های زیادی که در ارتباط با نوع تفکر و طریقه زندگی این گروه بود، پیدا کند.

«یورگن تودنهوفر» در کتاب «ده روز با داعش» سفر جسورانه خود و پسرش «فردریک» را شرح داده است. سفری که حس کنجکاوی خبرنگاری او نگذاشت که از خیر این سفر بگذرد و هرطور که شده خود را به آنجا رسانده تا با زبانی گیرا در ۳۱۱ صفحه تجربه ده روز زندگی در کنار وحشی‌ترین گروه تروریستی جهان را به تصویر بکشد.

«ده روز با داعش»، در این اثر نخست به ریشه‌های داعش و شکل‌گیری آن می‌پردازد و با زبانی صریح و جدی به نقد سیاست‌های غرب و اشتباه‌هات آن‌ها که زمینه‌ساز پیدایش طالبان و داعش شده است، می‌پردازد و از طریق استدلال و منطق مقوله‌ای به نام تروریسم اسلامی را مطلقاً مردود و اعمال داعشی‌ها را کاملاً غیراسلامی می‌داند.

این اثر در کشور ما توسط علی عبداللهی و زهرا معین‌الدینی ترجمه شده است و انتشارات کوله پشتی منتشر شده است و در زمان کوتاهی به چاپ دوم رسیده است.

«یورگن تودنهوفر» پیش از رفتن در میان داعشی‌ها با آنان ارتباط برقرار می‌کند.

_هرچه می‌گذرد داعش بیشتر از پیش بر رسانه‌های جهان و همچنین افکار من سایه می‌افکند. هفته‌هاست دارم روی کتابی درباره درگیری‌های عراق و سوریه کار می‌کنم اما هنوز مدارک موثق و کافی در مورد داعش پیدا نکرده‌ام.

این تروریست‌های خون‌ریز کیستند که تمام ارتش‌ها از آن‌ها می‌گریزند؟ کسانی که کشتارهای هدفمند دیگر آزارانه‌شان حتی دامن غیرنظامیان را هم گرفته است.

از ژوئن 2014 پیش از سفر به «اربیل» سعی کردم از طریق اینترنت با آنان ارتباط بگیرم.

چت با تروریسم نام فصل پنجم که «یورگن تودنهوفر» به شرح گفتگوی اینترنتی تصویری با داعش پرداخته و اینکه بالاخره مهمان آنان می‌شود و در یک رستوران فست‌فود می‌خورد.

اولین ملاقاتش با یک قاضی داعشی!

یورگن_در این دیدار از او می‌پرسد: قضاوت شما بیشتر در چه حوزه‌هایی است؟

قاضی_ حقوق کیفری، امور دیون و ارث، حقوق خانواده و...

یورگن_کجا حقوق خوانده‌اید؟

قاضی_در مساجد مختلف

یورگن_در مساجد؟!

قاضی_بله من تا پیش از آنکه داعش به اینجا بیاید در یک مسجد واعظ بودم

یورگن_قاضی‌های قبلی هنوز کار می کنند؟

قاضی_نه همه کشته شده‌اند. آن‌ها قوانین انسانی را برتر از قوانین الهی قرار داده بودند به علاوه خیلی از انها فاسد و روشه خوار بودند. مردم از قوانین جدید و از ما به عنوان قاضیان جدید راضی هستند. ما تنها قوانین شریعت را اجرا می‌کنیم. ما تفسیر به رأی نمی‌کنیم.

یکی از پیکارهاجوها که با علاقه به مصاحبه نگاه می‌کند با غرور تفنگ تک‌تیرانداز آمریکایی‌اش را به من نشان می‌دهد و پانصد متر دورتر را از داخل دوربین اسلحه‌اش را می‌بینم.

یک ویرانه! دیدش فوق‌العاده است . می‌شود از اینجا یک قاشق را در دست یک آدم قرار داد.

به رستوران می‌رویم در حال خوردن بره کباب، برنج و نان هستیم که «ابولوط: توضیح می‌دهد؛ فکر نمی کند داعش شکست بخورد. او خودش دارایی‌اش را رها کرده خانواده‌اش را ترک کرده تا اینجا در دولت اسلامی بمیرد. انگیزه‌اش تا این اندازه قوی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات