نماینده مجلس در گفتگو با«بسیج»:

ملاک استخدام معلمان باید تعهد و تخصص باشد نه قد و قواره/ کمیسیون آموزش ورود کند

سعیدی گفت: ملاک و معیار های این گزینش باید تعهد، دلسوزی و مسائلی باشد که انگیزه را در بین دانش آموزان تقویت کند.
کد خبر: ۸۸۷۸۰۶۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با شرایط اختصاصی پذیرش داوطلبان شغل معلمی در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگا‌ه‌های اجرایی کشور مانندقد و وزن مناسب، نداشتن مشکلات در بینایی و شنوایی و بسیاری بیماری‌هااظهار داشت: از گذشته شرایط عمومی برای استخدام و گزینش معلمان وجود داشت اما ملاک و معیار های این گزینش باید تعهد، دلسوزی و مسائلی باشد که انگیزه را در بین دانش آموزان تقویت کند.

وی افزود: در نظر گرفتن ملاک و معیارها برای جذب معلمان باید به سمتی برود که افرادی که به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش می شوند دارای توانمندی فکری و روحی باشند و به ظاهر توجه زیادی نشود.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: البته بیماری های خاص جای خود را دارد و باید این مسئله را در نظر داشت که یک فرد بیمار نمی تواند وظیفه معلمی خود را به درستی انجام دهد اما سایر شرایط مانند قد و قواره نباید ملاک و معیار استخدام معلمان باشد.

سعیدی تصریح کرد: افرادی هستند که قد کوتاهی دارند اما از انگیزه بسیار بالایی برای انجام وظیفه معلمی برخوردارند؛ لذا ما نمی توانیم محدودیت های اینگونه را در نظر بگیریم و به آنها بگوئیم به خاطر قد و وزن نمی توانیم شما را استخدام کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در یکی از برنامه های تلویزیون معلمی را در یک روستانشان می داد که قطع نخاع بود اما با انگیزه بسیار بالایی به دانش آموزان درس می داد و بسیار هم موفق بود. این حاکی از این است که حتی برخی معلولیت ها هم مانع از توانایی برای انجام وظیفه معلمی نمی شود.

سعیدی تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی باید در این مورد دقت نظر لازم را داشته باشد و به این قضیه ورود کند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار